Gå til innhold

Burde jeg fått vite om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute i permisjon for øyeblikket.

Fikk vite nå at dem har byttet system på jobb, vet ikke helt hvor omfattende det er, men har forstått det slik at det er omfatende endringer i forhold til mange av de oppgavene, som blir gjort, både av meg og mange andre.

Idag har dem kurs om det nye systemet, og opplæring, for alle som skal bruke dette, det fikk jeg også vite nå.

Er det jeg som er urimelig, eller burde ikke jeg også blitt invitert med på dette kurset. Jeg skal begynne på jobb om en mnd, og da skal jeg jo også ta dette i bruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lov til å jobbe i permisjonen da? (Aner ikke noe om reglene på sånt, derfor jeg spør.. ) Mulig det er derfor da..

Du har jo og krav på opplæring når du kommer tilbake, så du bør heller nyte de siste dagene med "fri".. :)

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke hvordan reglene er, men jeg mener absolutt at du burde vært invitert med på kurset, fått informasjon om det og i det hele tatt.

Skrevet

Jeg vet heller ikke hvordan reglene på dette er, men strengt tatt er jeg ferdig med permisjonen, og har ferie nå, får dermed ikke penger fra NAV men fra jobb denne mnd.

Jeg mener jeg burde ihvertfall fått informasjon og tilbud om å være med på dette, så kunne jeg valg selv.

(og ja, jeg ville prøvd å fått det med meg, da jeg synes slike ting er greit å få med seg.)

Skal selvfølgelig NYTE mine siste dager med permisjon :D

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan regelverket er, men jeg synes også du burde fått sjansen til å selv velge om du ville komme på dette kurset. Spesielt siden det bare er en måned til du selv skal bruke det nye systemet!

Skrevet

Ja, det burde du. Kan du ikke ringe og spørre hvorfor du ikke er tatt med på kurs? Ring sjefen din.

Skrevet

Takk for svar, kjekt å vite at jeg ikke er helt på bærtur når jeg føler at jeg burde fått tilbud om å være med.

Da tror jeg at jeg skal spørre om hvorfor jeg ikke fikk mulighet til det!

Er nok desverre ikke første gang jeg blir glemt :(

Skrevet

Jobben din har ikke lov å stille krav til deg om at du skal dra på kurs o.l i permisjonen. Men du har krav på å få opplæring i det nye systemet når du har kommet tilbake i jobb. Du får nok lære det av de som var på kurset:)

Skrevet

Ja, men det er jo litt forskjell på å stille krav til å møte på det, og gi tilbud om å være med :)

Får nok lært det etterhvert, det må jeg jo for å gjøre jobben min, men hun som jeg antar kommer til å lære meg det er ikke videre flink på å lære bort, og legger vekt på helt forskjellige ting enn meg.

Kanskje jeg heller kan be om opplæring fra noen andre :)

HI

Skrevet

disse kursene blir sett på som jobb tid.. med andre ord: noe du ikke får gjort.. har en søster som opplevde det lignende..om det er hos deg som hos henne:

når du kommer for å jobbe igjen, så får du greie på alt, og full innlæring i det nye systemet :-) de har nok ikke sagt noe, fordi det kanskje kan stresse deg, og gjøre deg usikker på din plass i jobben.

Skrevet

En oppegående arbeidsgiver hadde gitt deg tilbud om å være med på opplæringen. Så hadde det blitt opp til deg. Det er ikke arbeidsforbud i permisjonstiden. Dette bør du uansett ta opp med arbeidsgiver, så blir det bedre for nestemann som er i permisjon.

På min arbeidsplass er de fleste som har anledning med på seminar, allmøter osv i permisjonstiden. Det er også hyggelig at folk stikker innom i lunsjen og er med på sosiale aktiviteter. Det handler om å beholde kontakten med arbeidsplassen og holde seg oppdatert. Man er tross alt i permisjon, ikke livstruende syk eller avgått ved døden.

Skrevet

Jeg mener arbeidsplassen ikke har gjort feil. Jerg ville ikke blitt plaget med jobb i min permisjon, da får de sende meg på kurs når jeg er tilbake.

Skrevet

Jeg ville satt pris på å få tilbudet om kurs! Det får jo bli opp til hver enkelt å avgjøre om det er tid, ork osv til det:))

Det er det samme som skjer på min arbeidsplass om dagen, at de skal skifte hele datasystemet om 1 måned, og det er innmari kjekt å få direkte input på et kurs,kontra det å få opplæring i etterkant av andre... Det er mye info som forsvinner i det leddet der:(

Så jeg som er sykemeldt har vært med på to kursdager, og det har nesten fungert greit for meg pga pauser hver time og veldig korte dager... Men har sagt at jeg må se an formen for hver gang, og de er bare glade for alt jeg orker å få med meg:) Jeg gjør det jo mest for min egen del, og at jeg ikke skal føle meg helt grønn senere...

Skrevet

Ja, det burde være opp til hver enkelt å avgjøre selv, tilbudet burde vært der.

Det er mye info som forsvinner når man skal få opplæring av andre etterpå. Og det er greit å ha mulighet til å spørre om ting man lurer på direkte til kursledere, og ikke til kollegaer som kanskje ikke vet svaret.

Prøver alltid å få med meg kurs, møter og andre ting som skjer hvis jeg ikke er der (fri, sykemeldt, permisjon)

Skrevet

Selv ville jeg følt det som et utidig press å få "tilbud" om et kurs på jobben mens jeg var i permisjon. Selv ville jeg følt at hvis jeg fikk "tilbud" om noe sånt så burde jeg ha god grunn til å ikke ta i mot. Så for min del ville jeg ikke bli plaget med noe sånt i permisjon. Etter min mening har derfor arbeidsgiveren din gjort helt riktig.

Du har vel krav på opplæring når du kommer tilbake?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...