Gjest Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jenta mi er straks 2,5 mnd! Hun ble fullammet frem til hun var to mndr, men da var det stopp. Nå får hun mme ved alle måltider, bortsett fra på natta. Hun hadde sjeldne avføringer da hun ble fullammet, og har sjeldne avføringer nå også. Syns ikke det virker som malt funker spesielt bra på henne, men det er mulig jeg har i for lite i hver flaske. Hun plages mye med luftsmerter og magevondt fra før, så jeg er livredd for å ha for mye malt i flaska. Kunne gjerne tenkt meg å prøve sviskesaft, men er det for tidlig?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Det er jo egentlig fra 4 mnd men hvis det kan være løsningen på problemet hadde jeg prøvd litt. Det er jo ikke "fast føde" i den forstand, så magen tåler det sikkert. Du merker jo uansett fort om det ikke hjelper. Magesmerter og luft reduseres ofte drastisk etter 3 mnd og det er jo bare 2 uker til men har du ikke tålmodighet til å vente så go for it:) Lykke til:)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Må bare spørre? Hva skjer hvis man har for mye malt i flasken og hva er for mye?
abella Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Hvis babyen får for mye malt kan h*n få magekramper og diare. Et tegn på for mye malt vil være at avføringen er rennende. Mme barn skal ha 'kremaktig' konsistens på avføringen.
blomstre Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Hei Vet ikke ang sviskesaft, de vanlige rådene er jo malt eller lactulose. Du kan bruke 1-3 ts malt i døgnet, maks 1 ts pr flaske. Man må bare prøve seg frem hvor mye som må til... Har du prøvd å bytte mme merke? Og tillager du den mme du bruker ved den temperaturen som står på pakken?
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Ok, da venter jeg med sviskesaft Har holdt ut 2,5 mnd med vræling, klarer alltids noen uker til ..hehe.. Jeg bruker Hipp nå, finnes det et mildere merke? Jeg følger bruksanvisningen så nøye jeg bare får til!
blomstre Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Du kan jo altis ta en tlf til helsestasjonen å sjekke :-) I mine ører høres svisker bedre ut en malt, men det er nå engang det som henger igjen som annbefaling... Ser ut som de fleste lander på hipp ifm med mageproblemer, men det er varriasjon fra barn til barn, så for noen er det andre merker som funker best. Man må uheldigvis bare prøve. I bunn og grunn skulle man jo tro det var små varriasjoner ettersom mme er et såpass regulert produkt. I tilleg til de vanlig butikk-merkene så har nan en variant som heter HA1, den selges på apotek og er beregnet for de med ømfintelige mager. Der er melkeproteinene enda mer spaltet og dermed lettere fordøyelig - kan jo være verdt en test?
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Takk for tips Er helt ny på dette med mme, så greit å få litt tips! Lillemor har kun fått mme i fire dager, så jeg tenker at det kan ta litt tid før magen venner det til seg også! Vi får bare se an
blomstre Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Har du fremdeles mm? Jeg fikk til å pumpe meg, og i overgangsperioden så blandet jeg mm og mme. Funket veldig fint for oss, og jeg følte da at det ble en mykere overgang :-)
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Jeg pumper meg et par ganger om dagen.. Vi ga begge deler en god stund, så hun er ikke helt ukjent med mme fra før heller! Hun fikk nan og mm de første ukene, så fullammet jeg frem til hun var ca 2 mndr, før vi nå har gått over på mme. Jeg har lite melk og hun har virket roligere etter hun fikk flaske! (helt til de siste to dagene hvor hun har grått og sutret heeele dagen)
baby nr 3:) Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 Har gitt jenta mi hjemmelaga sviskersaft siden hun var to mnd, etter råd fra helsesøster. Gir henne ca 20-30 ml hver dag. Før bæsjet hun hver 10.dag, nå hver 3.dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå