Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jeg jobber i butikk. Har først nå funnet ut at vi vil ha litt fri i påsken. Tenker fra 29 Mars til 9 April. Tror dere sjefen blir sur om jeg spør nå, så sent om fri? En mnd i forveien. Jeg har kontrakt til Juni, har jeg krav på ferie til trass for det? Takknemlig for svar!!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Det er bare til å spørre, men du bør ikke bli sur hvis du ikke får fri. Du får nok fri så sant det er noen som kan jobbe for deg. Om du har krav på ferie eller ikke spiller ikke så stor rolle for ferien skal i alle fall avtales i god tid i forkant. Så du kan ikke "forlange" ferie i påsken heller, om du skjønner.. men, jeg ser ingen problem i å spørre om det er mulighet for å få fri
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 dette kommer nok helt ann på arb.giveren din, og om det er noen som kan steppe inn for deg :-) er vel bare å forhøre seg?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Ja. Huff, bør jeg levere inn en skriftlig søknad da, eller bare spørre han? Tenker å gå dit nå snart..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 jeg ville spurt muntlig først, og så evt levert en skriftlig søknad om det var nødvendig. men det avhenger vel på om hvor stort firmaet er og hvordan forholdet ditt til sjefen er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå