Gå til innhold

trenger noen tips/råd eller bare et spark i baken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

så, sitter nå her og venter på "tante rød".. sambo er så påståelig i at jeg er gravid (her en del symptomer).. mens jeg sier det bare er innbilninger fra kroppen sin side (vår første pp)..

vet ikke om jeg tror det samme som hen eller ikke.. og enda ikm er i dag (null tegn på at "tante rød" kommer i dag) så nekter jeg å ta test.. føler nesten en frykt for de g-testene! vi mistet for noen månder siden, og ble enige om å prøve igjen snart.. vi er begge klar..

vet ikke jeg.. er bare redd for å teste meg.. enter blir jeg vel skuffa over negativ test, eller så blir jeg vel redd for positiv (redd for at det skal gå galt igjen)..

noen med tips/råd til å komme over frykten?

kanskje jeg bare skal vente noen dager først?

eller er det bare jeg som er latterlig dum???

regner med en del "ekle" komentarer.. men heller noen komentarer om hvor dum jeg er, enn å sitte å holde inne på slike følelser..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er da ikke dum!! Og det er helt normalt å ha den følelsen i forbindelse med ønsket graviditet:) Og jeg skjønner ekstra følelsen siden dere har mistet nylig. Men selv om dere har mistet en gang, så er ikke det ensbetydende med at faren er like stor for å miste nå også. Ei jeg kjenner har denne rekkefølgen: mistet-født-mistet-født-født-født.

Har hørt at det er mange som mister en eller annen gang, for så å ha helt normale svangerskap etter, før og mellom.

Krysser fingrene for deg og håper spiren sitter på plass!

Skrevet

Tror du skal bare la følelsene komme. Det er helt naturlig, spesielt når du tidligere har mistet. Det går seg til skal du se ;-)

Om et år eller to når barnet ligger der i dine armer, har du glemt hva du følte akkurat i dag ;-)

Skrevet

takk jenter..

huff.. sambo vil jeg skal ta testen i morgen..

vi har avtale med sykehuset; så fort vi får positiv test, skal vi inn på kontroll!

men hvordan i huleste kommer man over frykten så man får tatt testen? heh.. må nesten le av meg selv også.. for det handler jo "egentlig" bare om å tisse på pinnen, så kan sambo ta seg av å se på resultatet..

er nesten så je håper jeg får "tante rød" så jeg slipper å teste i det hele tatt.. men vil jo ikke det heller, vil jo ha et lite nurk!

Skrevet

Og du, må ikke bli skuffet om du ikke er gravid, husk det er bare i første prøveperiode (tar jeg feil nå, mener jeg leste det i første innlegg)!

Og når du før ekstra oppfølging fra sykehuset denne gangen, så må du prøve å senke skuldrene dine litt:)!

Skrevet

jeg vet det egentlig ikke er noe vits i å bli skuffa.. men enda det er første pp.. så håper jeg å være gravid før den opprinnelige termin (14 april).. gruer meg noe ekstremt til den dagen :-/

joda, når vi først har vært på førstekontrollen, så kommer jeg nok til å roe meg (håper jeg).. men akurat nå står alle følelser i spenn! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...