Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Siden torsdag har guttungen hatt diare, men ingen, og da mener jeg INGEN andre symptomer på sykdom. Han er relativt frisk og rask, ingen feber, ikke noe oppkast (foruten en liten gulpoppkast på torsdag) og er rett og slett seg selv, bare at all mat vi putter i ham, kommer ut som gul, seig og vanndig bæsj:/ Vi stormforer han på salt/sukker vannløsning, gir ham alt av drikke (uten melkeprodukter, sitrus eller andre "allergidrikker") og har gått over til tørre kjeks... Men fortsatt sitter diareen som spikra:/ Nå begynner han å bli skikkelig sår på baken stakkar, og energinivået synker for hver time.... HAn sover ofte, men dårlig og er helt uttafor blitt.. gråter hele tiden, er utilpass og vil bare sitte armen... Jeg trodde dette ville gå over relativt fort, siden han var i så god form, helt frem til i dag. Det er fryktelig uvanlig av ham å bli så nedsatt, han enset nesten ikke at han hadde bronkitt i våres, da hostet han bare og sov litt dårlig pga medisin (fikk ventolin, og det var litt heftig for den lille kroppen!) ellers pleier han å være midtpunktet og gledesspreder uten like, selvom feber og slim river i kroppen. Forrige gang han hadde diare var det i forbindelse med omgangssyken, hele huset ble smittet, han hadde feber, og kastet opp.. Men da hadde han mer energi og var i mye bedre form enn han er nå... Så nå er jeg oppriktig bekymret for lille gutten min:( Han er ALDRI slik som dette, han blir så sjelden affesert av sykdom, noe som er herlig og slitsomt i seg selv;) Og når han da blir så medtatt som dette, da lurer jeg på hva som feiler ham:( Håper jeg får svar i dag, eller at jeg blir henvist videre, for slik som dette kan det ikke fortsette særlig lenger før vi må legge ham inn på sykehuset å gi ham intravenøs næring... Usj, hater å se lille venn så uttafor! Legekontoret sa at det gikk mye av magesyke nå om dagen, så jeg lurer derfor på, om det er flere barn som har væørt friske, men som bæsjer ut alt de får i seg? Og hvordan utartet dette seg mtp lengde og styrke? Kan jeg fprvente å sitte med en lutdårlig unge i mange mange dager, eller vil det gi seg snart?? Hjertesukk fra en nervøs og sliten mamma:'(
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Hvor gammel er han? Min lille på ett år har også diarè og ikke noe annet. Hatt det siden fredag. Men jeg og pappaen har hatt hele sulamitten da, dvs. omgangsyka. Så jeg har ikke tenkt stort over at hun har vært sånn.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2010 han er 20 mndr. Ingen av oss andre i huset er syke, ikke så mye som en bløt promp engang.. Så derfor er vi rimelig sikre på at dette IKKE er noe omgangssyke, og heller ikke noe annet smittsomt virus... Derfor er jeg så bekymret.. Har tenkt tanken om allergi, men da burde det roe seg når han bare drikker vann med salt og sukker, og spiser en halv saltet kjeks..... Usj, hater å ikke gi ham skikkelig mat, men vet jo at det bare gir ham problemer:(
Bidleba*4unger Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg! Siden torsdag er ikke mange dager. Husk at barn i den alderen ofte reagerer med slimet avføring når de er forkjølet eller har en eller annen uskyldig infeksjon i kroppen. Kjempebra at du har gitt mye drikke (rent vann og farris er best). Svarte deg forøvrig i den andre tråden og. Vær forsiktig med salt i vannet, bedre med farris som inneholder de "salter" som kroppen mister med diarèen. Lykke til hos legen, si i fra hvordan det går
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Mannen og 3 av barna her har hatt diare i en uke med kun en oppgulp siden nyttår. Til tross for at dem ikke har hvert syke, blei jo slappe etter at dem slutta å spise, for som du sier rant alt igjennom. Forhåpentligvis er dette bare en annerledes farang. God bedring!
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2010 takke for svar Lager den salt/sukker løsningen som ligger på apoteksidene, den som er spesialdesignet til "rennaræv" unger;) Har prøvd farris, men dengang ei, bobler i nesa var helt pyton gitt:p Rent vann drikker han ikke nok av føler jeg, så jeg smaksetter med en dæsj saft eller iste:p Da går det ned:) Jeg håper at det bare er en uskyldig liten sykdom, og at han vil bli bedre snart.. har eksamen på fredag, så jeg skulle gjerne sendt ham i BHG snart Blir litt stressa, og er så utslitt at jeg ikke klarer å lese stort om dagen..
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2010 da er poden lagt.... legevisitten gikk greit, selvom gutten helst ville dra hjem og sove!De fant ingen infeksjoner (normal CRP), og tok en avføringsprøve. Legen ville at vi skulle komme tilbake på torsdag, og hvis det ble forverring i allmenntilstand eller han fikk vondt, skulle vi kontakte lege med en gang... Usj, virker som om hun var oppriktig bekymret for hvor hyppig avføringen var, og hvordan den var... Men nå er ihvertfall prøven tatt, og jeg håper vi får svar på torsdag, selvom det fort kan gå over en uke før de har rukket å teste avføringen og sendt resultater tilbake. Han går nå på en heller stusselig diett, bestående av banan og vann med sukker/salt i Føler meg horribel som nekter ham noe annen mat, men jeg tror ikke han ville tatt imot brød eller middag, for han får jo vondt i magen av det... Håper det roer seg iløpet av uken, han har BHG nekt frem til han har gått minst 3 dager uten diare, så den eksamen jeg skal ha på fredag kan bli spennende, for å si det mildt! Dette er ikke minst et varsku til andre mødre som har hatt lignende symptomer/problemer på barna sine. Ta de med til legen! Hadde jeg bare gjort som jeg vanligvis gjør,lar det skure og gi ham plenty med drikke, hadde gutten mest sannsynlig blitt skikkelig klein og hatt det vondt. Dette er helt klart ikke bare "vanlig" farang eller omgangssyke, her er det noe mer i gjære, hvis jeg skal tolke legens bekymringer... Hadde det bare vært "vanlig" diare, så ville det gitt seg til nå mente hun, og fraværet av oppkast var litt bekymringsverdig, siden dette er den vanligste måten kroppen avviser næring når den har et virus i mageregionen. Jeg håper over alle himmeler at det kun er noe forbipasserende som går over av seg selv, og at avføringsprøven skal vise seg å være normalt dårlig under diare... Er redd for den lille gutten min, og håper det ikke er noe alvorlig:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå