Fruktbar Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Hvordan er det der med at når det har gått så mange år siden forrige fødsel, er du som en førstegangsfødende igjen?? Hvor mange år?
Lunda med lillegutt Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Jordmoren min sier at man aldri blir som en førstegangsfødende igjen. Men når det bare har gått 2-3 år mellom fødslene er det en tendens til at fødselen går enda lettere med nr 2 og 3 osv enn om man venter lengre. Men førstegangs blir man altså aldri igjen. Noen sluser er visst åpnet for alltid :-)
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Er enig med Lunda... Selvsagt kan man ikke bli helt som før igjen... Jomfru kan man aldri bli igjen,vet jeg,så... Hihi...
Nikki 75 Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Jepp, har også hørt at etter sju år blir man å regne som førstegangsfødende igjen.
idamamma-00 Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Min jordmor sier at man aldri blir som førstegangs igjen når man har født barn før. Livmor og livmorhals er mer "slaskete" (etter at det har kommet barn ut før) sa hun, og åpningsfasen vil dermed gå fortere enn med førstegangs. Ganske logisk egentlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå