Gå til innhold

hjelp... mating av en baby på 3.5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir 4mnd i midten av mars.

Han får mme da jeg ikke kan amme. Han er en lang og slank baby.

Den siste tida har han våknet hver 2,time på natta og er sulten. Han klarer ikke mer enn 125ml i hver porsjon, men våkner likevel etter 2 timer.

Hva gjør jeg?

Så mye avbrutt søvn hver natt er slitsomt for oss begge(altså meg og baby, men særlig stakkars lille gutt).

Er vel for tidlig mefd velling 1 x i døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan nok godt starte md velling ja. Vi prøvde også det på den tiden. Men jeg fikk ikke helt troa på at det hjalp, så jeg starta først med å blande en hakke større porsjon med melk, og det hjalp merkelig nok. Piraten var mett lenger, selv om hun spiste like lite som før.. Mulig at blandningsforholdet i mme ble større når porsjonen økte litt, ellers så var det bvare ønsketenkning, men på den måten fikk vi iallefall venta til hun var 4 mnd før vi starta med grøt. Den laga vi veeelig tynn i starten. Er jo en mulighet for at du kanskje kan gjøre det samme nå, om du tør.

Jeg hadde i såfall ville gitt den tynne grøten på formiddagen, for å sjekke om han tåler det eller ikke.

Lykke til!

Skrevet

Vi begynte med grøt da mini var 3,5mnd gammel. Han hadde sovet hele natten i en stund, men så våknet han plutselig tre fire ganger om natten og skulle ha mat.

Begynte med Nestle sin maisgrøt som lages på mm/mme. Først bare tynn tynn, type mm med smak. Så økte vi på konsistensen og så på mengden. Gikk over til annen grøt som lages på vann etter en liten stund, da det er kjedelig å drive på pumpe seg :)

Det hjalp på nattesøvnen, absolutt:)

Nå er mini 5,5 mnd og sover fra 20.00 - 08.00 hver natt. :)

Skrevet

takk for gode råd :)

Tenkte å bare prøve med tynn velling evt, for å se om det metter mer. Han blir jo så trøtt hele døgnet av å ikke få noen timers uavbrutt søvn på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...