Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Jeg tenker mye på dette med å dele rom med en fremmed. Jeg er veldig privat av meg, og gruer meg til å måtte dele rom med en fremmed rett etter at jeg har født. Er førstegangs og skal føde på Ahus i nærmeste framtid. Hva er deres erfaring med dette? Jeg vet det sikkert går bra, men som sagt er jeg veldig privat av meg og gruer meg derfor mye til akkurat det.
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Kan heller ikke si at jeg gleder meg til å skulle dele rom med noen andre. Men det er visst få familierom på sykehuset jeg skal føde på så jeg har nok ikke noe valg. Får bare satse på at det går greit og at jeg kanskje blir den eneste;)
♥Bubble♥ Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Hei Gullimagen. Er det ikke barselhotell på Ahus? Kan jo bo der om du ikke vil bo på rom med noen
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Jeg delte også rom m en annen sist, og må si at jeg ikke tenkte så mye over det faktisk. Vi hadde jo heldekkende forheng rundt hele senga, dvs på alle kanter, så man kunne liksom lukke seg inne hvis man ville. Eneste var jo når man skulle på do, men de lange sykehusskjortene skjuler jo det meste i grunn. Vi pratet forresten ikke noe særlig sammen, for tror nok at både jeg og hun følte at vi hadde mer enn nok med oss selv og babyen:p
Diddels Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Heelt enig med deg! Jeg har ligget på sykehus i andre anledninger, både på enerom og sammen med andre, og enerom er hundre prosent å foretrekke! Lå på firemannsrom engang, og selv om man er innestengt bak sine forheng kan man høre den andre snorker, raper, snakker i telefonen, får gjester osv osv. Min niese fødte nettopp og klagde på at nabodamenes babyer lå å gråt om nettene, mens hun selv var utmattet etter KS Ikke bare det, jeg tror jeg kommer til å føle meg litt klønete og overvåket hvis jeg må dele rom med noen som kanskje har mange barn og mye erfaring, jeg har jo ingen. Jeg håper vi får kapret et familierom
saa09 Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Jeg synes det var veldig fint å dele rom. Jeg er også veldig privat av meg, men damen jeg delte rom med var så utrolig snill og hyggelig. Så vi koste oss rett og slett sammen, og hjalp hverandre litt osv. Er jo ikke alltid man er like heldig, men det kan jo skje!
bittelill Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Jeg lå faktisk på firemannsrom sist, men vi var maks 3 som lå der da. Jeg fødte i august 2008 og det var babyboom på den tiden. Men jeg har veldig god erfaring med det. Vi var alle førstegangs som lå på rommet, og alle gikk i nettingtruser med store bleier, alle fikk såre brystvorter av ammingen, og jeg syntes faktsik det var litt greit å se at andre hadde samme problemer som meg, for da følte jeg meg normal selv Alle satt med puppen ute til en hver tid også. Så ikke gru deg, kan godt hende det blir helt fint Jeg koste meg på barsel likevel jeg. Men hvis en selv eller andre i rommet har en baby som gråter mye, kan det nok bli litt stress kanskje. Hun ene som lå på rom med meg snorket som et uvær hehehe. Jeg er også veldig privat av meg, og det tok laaaang tid før jeg syntes det var OK å amme offentlig (Jeg gjorde det, men følte alltid på at andre kunne reagere på det) men akkurat etter fødsel er livet ditt i unntakstilstand, så det går helt sikkert fint
Annci<3 Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Hva mener du, Lykkeli&gla-♀08+nyttårsspire♡, er det ikke eget rom til do? Siden du skriver at "de lange sykehusskjortene skjuler jo det meste i grunn". Yikes.. Håper virkelig på eget rom på barselhotellet!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 hehe, joda, såklart er det det, med lås og greier, tror kanskje bare at jeg uttrykte meg litt dårlig! Tenkte på når man går til og fra doen:p Men jeg vil absolutt anbefale slippers, for man deler jo dusj og det blir gjerne en del blodsøl og slikt i dusjen, så uten føltes det en smule uhygienisk må jeg si:p Ønsker du rom på barselhotell bør du bare være klar over at man er mye mer overlatt til seg selv der, og må fikse amming osv med mye mindre hjelp enn hva som er mulig på barsel=)
vero:o) Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 skal jeg vere helt ærlig syns jeg det var noe jævla drit og dele rom...jeg tenkte ikke på det i forkant,tenkte at det var nå bare sånt.... men jeg hadde en har og traumatisk fødsel.... og trengte virkelig og vere alene..ei snorka ei grein ei spillte allah musikk til babyen....holdt på og klikke..var så utmatta at jeg ikke fikk sove,,, så denne gangen hvis jeg ikke får noe enerom.så er det rett på sykehushotellet.... å skulle de nekte meg det pga noe,så får de fikse enkeltrom til meg!!
sanfare25 Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Vi var to som delte og jeg er også samme typen som deg. Jeg dro hjem dagen etter fødselen, mest pga dette og fordi jeg slappet rett og slett ikke av på sykehuset. I tillegg hadde hun jeg lå på rom med, besøk av en masse folk hele tiden, noe jeg synes kunne foregått på dagligstuen, men fikk ikke til å si ifra om det. Jeg klarte aldri å venne meg til å amme foran andre enn nærmeste familie, og ikke fikk jeg sove da ungen til naboen skrek omtrent non-stop.. hehehe... Nå er det jo bare far og søsken som er tillatt på sykehuset jeg skal føde på denne gangen, men det var så deilig å komme tidlig hjem sist, så skal gjøre det nå også. Går alt fint, reiser vi hjem etter noen timer, og heller tilbake dagen etter for blodprøvene. Men, om du skal bli der noen dager, ikke nøl med å si ifra til sykepleiere/jordmødrene om det skulle bli noen ubehaglighetere i forhold til mye besøk og bråk.. du er jo også der for å føle deg trygg og avslappet
Jentu <3 har født <3 Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Dette er noe jeg har tenkt en del på også.. Er 3. gangs fødende, og har lang vei fra hjem til føden (nesten 2 timer)... De to andre gangene har jeg fått fam. rom dels fordi pappaen har hatt lang vei, og dels har det vel vert litt flax... Men det jeg husker best fra barsel, var at jeg nektet å levere fra meg barnet til andre enn pappaen... Jeg vil ha barnet mitt hos meg om natta, og triller det med meg om jeg skal noe om dagen... Er ikke komfortabel med at barnet ligger på en stue med andre små... Vil ha han innen synsfeltet mitt, og selv passe på.... Kan man bli bedt om å la barnet ligge på annet rom om natta, om det er urolig og forstyrrer andre på et felles rom? ......
sanfare25 Skrevet 1. mars 2010 #13 Skrevet 1. mars 2010 Ahh.. sånn var jeg også "Jentu", jeg hadde så panikk for at di skule bytte om dattera mi.. hehehe.. tror ikke det er noen regler på at dem må sove ett annet sted om dem er urolige, men husker hun ved siden av meg fikk tilbud om litt barnepass.. noe hun desverre takket nei til.. Gud så irritert jeg var... hehehehe...
storetrille Skrevet 1. mars 2010 #14 Skrevet 1. mars 2010 Med førstemann lå jeg på 2-mannsrom i 10 dager etter hastesnitt m påfølgende infeksjon etc. Fikk kun ligge alene de to døgnene jeg var dårligst. Ila de 10 dagene delte jeg rom med 4 eller 5 andre, alle utenom én snorket, babyene skrek til hver sin tid, hun første stinket ut rommet fordi hun ikke vasket seg. Fellestoalett og dusj et stykke ned i gangen, som jeg hadde problemer med å nå pga komplikasjonene etter hastesnittet......ikke kjekt.....var helt gåen da jeg endelig klarte å komme meg ut derifra.....
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 1. mars 2010 #15 Skrevet 1. mars 2010 Sist jeg fødte var vi fire på rommet på barsel. Grusomt. Ei mørkredd og ei med to større barn som kom hoppende inn da jeg og babyen endelig hadde sovnet. Resten av tiden pratet hun mobilen. I tillegg var det grusomt varmt der. Herlig å komme hjem! Håper på "hotellet" denne gangen.
MineMe Skrevet 1. mars 2010 #16 Skrevet 1. mars 2010 hmm dette var jeg ikke klar over. Hva er kriteriene for å få rom på hotellet? Skal føde på ullevål og valgte egentlig det pga muligheten til hotellrom med samboern og baby. Noen som vet hva mulighetene er?
3smaa Skrevet 1. mars 2010 #17 Skrevet 1. mars 2010 Jeg fødte min gutt på gamle Ahus i 2004 og da måte jeg dele rom med 3 andre. Jeg fikk ikke fred og ro selv om jeg hadde fødsel en hel natt. Reiste hjem neste dag. I 2008 fødte min søster sønnen hennes på den nye Ahus og hun måte dele rom med en annen dame.
Annci<3 Skrevet 1. mars 2010 #18 Skrevet 1. mars 2010 Joda, men er ikke bekymret for det. Tar det som det kommer:)
*Silkeblomst* Skrevet 2. mars 2010 #19 Skrevet 2. mars 2010 Da jeg fødte sist havnet jeg på rom med tre andre. Trodde at dette skullle bli et problem, men det gikk helt fint. Andre dagen endte jeg opp med å bli alene på rommet, og det var ihvertfall nitrist! Men så kom det plutselig en jente som hadde født dagen etter meg inn på rommet, og vi storkoste oss sammen. Kom ingen flere inn på rommet før jeg reiste hjem, siden det var kun 4 fødsler denne uka. (Fødte på Elverum, og lå der fra mandag til fredag). Skjønner at jeg var heldig med tidspunktet! Er veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Tror nok jeg kommer til å benytte meg av barselhotellet hvis alt går fint, (De hadde ikke barselhotell på Elverum sist). Så skal det også sies at nå har kun far pluss søsken besøksrett. De kuttet ned på antall besøkende på avd under svineinfluensa-tiden, og fant ut at dette faktsik var veldig positivt ifht at det ble roligere på avd osv. På barselhotellet kan man forøvrig ta imot så mange besøkende som man vil.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 2. mars 2010 #20 Skrevet 2. mars 2010 HEldekkende forheng er fint, og så lenge folk er flinke til å ta hensyn, kan det være helt greit. Når folk ikke tar hensyn derimot er det pyton. Jeg burde sagt ifra sist, om ikke direkte til det pratesjuke hespetreet jeg bodde sammen med, så i hvertfall til noen som jobbet der. Mannen kom halv åtte om morgenen, og ble til halv tolv på kvelden. Han la seg til og med til å sove (snorke) på hennes seng mens hun var i dusjen. Og han var der i siestaen, enda det er klar regel at da skal ALLE inkl. far ut. Neste gang skal jeg si ifra, eller be om å bytte rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå