mer enn bare mor Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 har fått barnehageplass fra mai, men vil gjerne stå på venteliste til en barnehage som er enda nærmere, sånn at vi har muligheten til å bytte hvis vi får plass. Vi vil sikkert ikke få plass til høsten, men kanskje om 1 år. Hvordan gjør jeg det? må jeg søke på nytt, eller kan jeg endre søknaden min nå før 1.mars, og sette de barnehagene opp som 1. og 2. ønske? den barnehagen jeg har fått plass i står nå som mitt 1. ønske..
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Om det ikke haster med ny plass kan du jo takke ja til denne plassen også søke overflytting etterpå. Det er vel søknadsfrist til overflyttings-opptaket i februar eller noe, men tror de fyller på fra disse listene dersom det blir noe ledig. Ring opptakskontoret i kommunen og hør hvordan de gjør det med ventelister ved hovedopptak og overflyttingsopptak. Vet at noen steder må man takke nei til plassen man har fått tilbud om for å stå på venteliste. Og da risikerer man jo å stå uten plass i det heletatt. Venter du da på overflytting i stedet for venteliste er du i hvertfall garantert plass. Men dette tror jeg varierer litt fra sted til sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå