Gå til innhold

kqn noen hjelpe med et

Anbefalte innlegg

Skrevet

matbudsjett på800 kr for den neste mnd.. vi er helt blakk,og har kun de pengene åleve for. va kan vi spise for å klare det budsjettet? trenger middagstips,tips til bilig pålegg,og enkentlig en fin måte å få pengene til å strekke lengst mulig. vi er 2 voksne,og et barn på 2,5 år (som ikke spiser mye.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8oo,- var ikke mye :o(

Foreslår mye brødmat (toast, ostesmørbrød etc)

Brød er jo veldig billig på rema.

Ellers er det mye pasta og ris.

Passe på å se etter tilbud, bruke deg av billigprodukter.

Og be familie og venner om litt hjelp - inviter deg på selv på middag ;o)

Skrevet

nei,er ikke mye:( har heldigvis en del i fryseren.. må vel tråle butikkene etter tilbud..

Skrevet

findus fryseshow f.eks på ica, har kjøpt noen fiskegratenger der til 10 kr, nok middag til meg og gubben. Fiskeboller på boks, må bare bruke tiden i hyllen og sammenligne priser. Har vært ekstremt fattig selv en periode, så sparte en del rett og slett på å myse på priser.

Skrevet

hvordan klarte du å sette sammen en uke meny da?hvis duhar flere tips blir jeg kjempe glad.:)

Skrevet

Men hvis du har mye mat i fryseren, er jo mye spart der!

Ta deg ett dypdykk med penn og papir og skriv opp alt som er der for å få litt oversikt. Så er det bare å sette opp menyer etter det. Er sjelden tilbehøret er det som koster! Poteter er også ypperlig mat å drøye med, og har mange variasjonsmuligheter. ( POtetmos, stekte poteter, potetskiver, båter, kokte osv osv)

Ellers er det bare å virkelig myse på prisene og holde deg oppdatert på reklame!

Mange butikker selger også varer som går ut på dato samme dag/dagen etter for halv pris.

KJipt når pengene bare forsvinner ut i intet.....

Skrevet

Vi har også hatt fryktelig dårlig økonomi i perioder, og her er mine tips :)

-Be dere selv på middag en (to?) dag i uka, til besteforeldre, venner osv, fortell at dere sliter litt - uten å gi dårlig samvittighet selvfølgelig! (og selvfølgelig ikke til samme person hver uke)

-Gå på tilbud og putt i fryseren.

-Lag middagsliste, og hold deg til den!

-First Price, X-tra og Landlord har mange fine og gode produkter, alt fra mat, til såpe og tannkrem. Landlord sin tannkrem koster 5kr, og duger fint den :)

-Ikke kast mat! Blir det igjen poteter - skjær i tærninger å ha ovnsstekte krydderpoteter dagen etter, eller lag potetmos. Salat kan spises til lunsj dagen etter, eller bli morgendagens middag. Og en rekke middag kan lages i en eller annen varriasjon dagen etter om det blir rester. Eller hiv rett i fryseren :)

-Kneip får gå for en periode, koster 5.90 på coop og smaker helt fint! Kjøp masse å frys, ta opp bare det du trenger, eller børst støv av brødristeren ;)

-Handleliste er genialt - hold deg til den! Ikke gå sulten på butikken, og ikke ta med deg mer penger enn du må...

-Dere voksne klarer dere uten brus eller saft for en periode. Juice og melk kan dere "spare" til helga. Vann er tross alt den beste tørstedrikken! Selvfølgelig skal den lille få melk til maten, men spar inn på slike ting til dere selv.

Nå går jeg ut i fra at det bare er snakk om for en periode her, og dere må selvfølgelig spise dere mette alle sammen. Men for dere voksne er det sikkert noen ting dere kan kutte ned uten at det går på helsa løs på ei stund. Vi prioriterte iallefall alltid vesla, så fikk vi voksne ta det som ble til overs - og det har gått helt fint :)

Skrevet

Vi har ihvertfall bestemt oss for å spare inn litt på pengene ved å sette opp en middagsmeny hver dag i uken, der vi skriver opp hva vi skal ha hver dag. Handler derfor en gang i uken, og supplerer hvis det er noe vi går tom for.. Nå har vi litt mer en 800 kr å bruke på denne måneden da, men er jo greit å spare inn litt allikevel. Merker det allerede etter kort tid. Brukte en del ris på min fattigperiode, en stor pose jasminris. Spiste en del servelat, vet ikke om det er like billig nå lenger. (litt lei det kan du si). Ellers er en av middagene jaktgryte (30 kr), og strimlet svinekjøtt (20 kr) + ris. Har vi faktisk en middag til av etter at vi spiste det igår. Har jo også kneippbrød til 6 kroner på rema, er det billigste jeg har sett. Lykke til! :-)

Skrevet

tusen takk for mange gode tips. ser ikke SÅ mørkt på dette lengre;)

har gått gjennom fryser og skap. men trenger nå tips til hvor man får kjøpt billige grønnsaker(gjør ikke noe om de e frosne) og hvilke pålegg man kan kjøpe som er billig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...