Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Hvordan gjør deres foreldre ift fødselen deres?sånn med tanke på ferie... Drar de på ferie ved terminen deres, sånn samma hva? Eller velger de å utsette eventuelle ferier så det er større sjanse for å være der når babyen kommer? Moren min har visst bestemt seg at hun skal reise, samma hva.. Og det er liksom ikke noen ferie hun MÅ dra på akkurat på 1 bestemt dag egentlig(skal kjøre med bil til hytta bare). Men om jeg ikke har født før tiden, "bryr" hun seg ikke, og drar..Og forventer vel nærmest at jeg skal reise etter, slik at hun og resten av familien får hilse på babyen der.. Hvis jeg ikke gjør det, ser hun vel ikke babyen før den er rundt 2-3 måneder.. Synes det bare er litt sårt og dumt gjordt av henne.. Særlig fordi mine småsøsken flere ganger har sagt hvor dumt det er at de gjerne såvidt får sett babyen før de reiser.. Og da blir det jo ikke bedre om de ikke ser den..
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Huff det hørtes veldig synd ut... Har du sagt det til henne hvordan du føler det? Hadde blitt lei meg jeg og om det var slik her.. Jeg har nå flytta 50 mil sør fra familie og venner... Men mamma har tilbudt seg og komme rundt terminen og passe sønnen min og evt dattra til samboeren min om hun er her når jeg skal føde.. å Pappa har sagt at han kommer på sykehuset når jeg har fått lille snuppa, i begynnelsen tror jeg han var litt irritert for at jeg ble så fort gravid og pga at jeg og samboeren var sammen bare 1 mnd før jeg ble gravid, så da virka det som at han ikke skulle komme på besøk og at han var imot ungen, noe som såra meg... men en dag bestemte jeg meg for å slenge en frekk kommentar til han, og etter det har han ikke sagt et pip, ringer hver gang jeg har vært på kontroll/ul osv for å høre hvordan det gikk å om alt var bra... så må er alt annerledes.. å alle i familien min har sagt de skal komme når jeg har fått, så håper de holder det=) Men lykke til iallefall
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2010 Tror ikke jeg orker å snakke med henne om det.. Sukk.. Er gift, og har en sønn fra før.. så hun kan jo ikke være sur pga noe sånt heller.. Er vel bare at hun bare vil gjøre ting slik HUN vil.. Hun sa også at hun kunne ta med seg sønnen min, men da sa jeg at jeg ikke ville la ham bli med. Prøvde å si det på en fin måte.. Men for meg er det GRUSOMT om hun skulle ta med seg sønnen min som ikke er 2 år engang på den tiden, og jeg ikke skulle få se ham før jeg selv klarte å dra avgårde 8 timer i bil for å få ham igjen, sånn etter ca 2 uker. Nei, er bare skikkelig lei nå... Æsj, har vært så mye dritt gjennom årene, og nå føler jeg meg totalt verdiløs, IGJEN! Bare full av hormoner og ordentlig, ordentlig lei...
Pinklady og Amalie Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Hei på deg:) Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til mamman din. Jeg og min mor kan si det vi vil til hverandre. Jeg har termin 3. juli. Den 6 juli fyller min mor 50 år og ville reise på syden ferie da. Jeg har seagt det jeg mener, hun får holde seg hjemme hvis hun vil hilse på nyfødt barnebarn. Hun vil også ta med seg dattra mi på 3 år på ferei når babyen kommer. Men det vil jeg ikke. Hun må få bli hjemme med oss og bli kjent med lillebroren sin syns jeg. Kan få reise etter et par uker syns jeg. Disse hormonene er ikke enkle å takle. Noen ganger må jeg tenke etter om det er jeg eller hormonene som taler:) Lykketil i hvertfall:) For mweg hjlap det å si det. hun forstod da:)
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Dette er som noen av de andre har nevnt veldig forskjellig fra familie til familie. Jeg bor 50 mil unna foreldrene mine. De har ferie når jeg har termin og reiser da på båtferie som planlagt. De vil vi skal ringe når fødselen er igang. Da skal de kjøre hjem til seg selv, pakke om for så og komme hit (8 timers biltur). For min del kunne de godt ventet noen dager med å komme, men siden de vil komme så fort de kan får det være greit. Broren min fikk barn på samme tid som jeg skal ha og da gjorde de det på samme måte, bare det var kortere biltur. Resten av slekten har vi en plan om å besøke innen en mnd etter fødselen. Må bare se an formen for bilkjøring i 8 +++ timer Det er ikke enkelt med familieforhold. At moren din velger å ikke se barnebarnet på en stund er på en måte hennes prioritering. Ikke lett når en føler seg forbigått, men prøv å se det positive i andre som bryr seg. Håper det ordner seg for deg
Har to godgutter! Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har termin i begynnelsen av august, og har allerede "booket" mine foreldre til å være barnevakt for storebror på fire:) Noe de gladelig også gjør:) De har allerede super kontakt med storebror; henter han fast en dag i uka i bhg, og har han nesten hver fredag (istedenfor bhg) - besteforeldredag som de kaller det (bestefar er pensjonist, mens bestemor er gått ned til 80 %-stilling for å ha en bestemordag). Vi er heldige:)
rødt&blått Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Oj, føler meg plutselig heldig! Har en svigermor som gjerne vil være her før, under og etter fødsel.... Bor langt unna, så når hun først kommer, så er det for mer enn en helg. Jeg ønsker å prøve oss som en liten familie FØR folk skal komme på overnatting osv. Bli litt kjent med den lille, bli litt mer rutinert osv.. Orker ikke ha folk oppå meg, men besøk som ikke varer i flere timer er bare hyggelig. Og så vil hun ha med seg den kommense storesøsteren når hun drar, noe jeg ikke vil. Er redd storesøsteren da vil føle seg utstøtt og tilsidesatt om hun ikke får være hjemme. Vet svigermor mener det godt, men vi ser fra ulike vinkler!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2010 Ja, det er nok mye hormoner på gang også.. Skal ikke stå på det.. Hadde vel bare trodd at hun faktisk brydde seg såpass at hun ble hjemme litt, og hvertfall så hun kunne passet lillegutt mens jeg føder.. Hun bor 5 min unna med bil, så det hadde jo vært så lettvint ift å kjøre omveier på 20-40 min.. Svigermor er vel ikke et alternativ heller.. Bor langt unna, og har ikke det beste forholdet, og lillegutt kjenner henne ikke.. Så det nytter ikke.. Forrige gang sa hun at hun ville komme når jeg fødte, men jeg sa til mannen at jeg ikke orket det..Å ha noen på besøk i vår lille leilighet når vi akkurat har fått en unge. Så det ble det heldigvis ikke noe av.. Jeg får vel bare håpe inderlig på at jeg føder før termin.. Det er det eneste jeg ser som kan skikkelig "redde" meg.. Hvis ikke får jeg be broren min om hjelp, men synes det er en fæl tanke å måtte vekke han når som helst i døgnet, og be han komme og ta over ungen.. jaja, det ordner seg forhåpentligvis..
rødt&blått Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Ser absolutt hvorfor du er skuffet over moren din! Har du spurt om det er noen muligheter for at hun kan vente litt med å dra avgårde så du kan få hjelp av en du og ungen kjenner og stoler på? Må si jeg ikke helt forstår hvorfor hun ikke kan vente max 2 uker når hun allikevel skal være borte i så lang tid..
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2010 Jeg sa til henne at jeg trodde hun skulle vente noen dager til etter terminen min med å dra.. Og da sa hun nei, det skulle hun ikke, for hun hadde unger å tenke på, som hun skulle dra på ferie med.. Er jo litt tåpelig når nettopp disse ungene er lei for at de IKKE får se baby.. Hun får for seg ting, og det er KUN det hun sier og mener som er riktig.. Er så lei av alle disse dumme bølgedalene med henne.. Kjenner meg drittlei..Er så lei av at hun skal henge meg ut foran andre fordi jeg ikke vasker huset nok, ikke var sporty nok forrige sv.skap(kunne knapt stå på beina pga ryggproblemer som legen bare overså) osv osv.. Hun er visst bedre i ALT, og det skal jeg visst jammen få høre hele tiden også. Æsj, så lei jeg er av å gå gravid til tider!
rødt&blått Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Uff, jeg føler med deg og syns du med rette kan føle deg fornærmet og lei.. rart hvordan andre kan få oss til å føle oss! det du skriver om moren din, minner litt om min svigermor.. Det er sårende og noen ganger utrolig irriterende. Er liksom glad det ikke er min egen mor det kommer fra jeg da, siden det nok ville berørt meg mer da. Hm, kanskje broren din tross alt ville blitt glad for å kunne hjelpe?
M@msen Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Jeg tenker litt at det er opptil hver enkelt, vi kan ikke tvinge foreldrene våres til ¨å være der for oss. Selvfølgelig så håper jeg at mine foreldre velger å være der for oss når fødselen setter igang, men jeg skjønne også hvis de har andre planer!!! Da er det ikke sånn at bebis forsvinner... Snakk med mamman din om hvordan du føler så kanskje hun forteller deg hvordan hun tenker... Vi kan ikke lese tankene til andre!!! Jeg skriver ikke dette for å være negativ, men vi må tenke på at andre kanskje har andre tenker og følelser rundt dette med fødselen, kanskje det ikke r så viktig for din mor å se bebisen med det første... (bare noen tanker jeg har...)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2010 Kanskje.. er bare at han har mye smerter og er dårlig, derfor jeg gjerne ville unngått det.. Men det skal nok ordne seg. Selvfølgelig er folk forskjellige, og jeg av alle burde vel vite at alle foreldre er ikke like osv.. Men hadde vel trodd hun ville stilt opp litt for sønnen min som faktisk er ganske knyttet til dem, og at hun ville likestilt forrige fødsel med denne.. Men det kan så være.. Har klart meg i mange år uten henne, så kan vel klare meg uten nå også..
vårbarn2013 Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 Moren min insisterer nok å være på hytta hele sommeren.Den er 4 og en halv time unna sykehuset. Tror imidlertid hun kommer sporenstreks med en gang hun får vite at fødselen er i gang, så er ikke så veldig bekymret. Er med bekymret for svigerforeldre som kommer fra utlandet og som jeg frykter vil bli veldig innpåslitne både før og etter fødsel....
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2010 forstår det med svigers og at det kan bli for mye.. Du er jo heldig hvis moren din kommer når fødselen er igang da.. Det skjer ikke her..Så blir ganske alene her, om jeg har maks uflaks med fødetiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå