Gjest Nordavind fra sør Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Jeg satt og kjedet meg litt og surfet over denne saken. Det viser seg at denne spekkhoggeren har antagelig drept 3 mennesker før. Mange mener hun hadde godt av det, siden man holder villt dyr fanget osv. Akkurat det syntes jeg er helt forferdelig å si. Men det jeg ikke skjønner er at det har aldri vært et spørsmål om å ta liv av denne KILLERhvalen. Hadde det vært en tiger eller fanget bjørn, tror jeg ikke dem hadde fått levd så lenge etter de hadde drept sitt tredje menneske. Er det noen andre som har lest denne saken og gjort seg opp noen tanker?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Ja har lest om denne saken jeg også. Leste det at de mente hestehalen til treneren kom borti snuten (?) til spekkhoggeren og den oppfattet det som et tegn til å leke. Den mente ikke å drepe henne men skulle leke med henne. Når man har slike dyr i fangenskap og er i nærkontakt med dem så kan slike ting skje. Jeg mener den ikke skulle bli tatt livet av pga denne saken eller det at den har 3 menneskelig på samvittigheten. Det er et dyr som ikke burde være der men i det fri. Synes på ingen måte at hun fortjente det men hun var nok klar over risken, at slike ting kan skje.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Veldig rart at dem behoder den ivertfall. Vitner sa at han hadde hoppet opp og tatt henne men munnen rundt livet hennes og dradd henne ned i vannet mens han ristet henne fram og tilbake. Puh...Han kommer sikkert til å drepe igjen hvis dem ikke gjør noe. Huttetu
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Slipp Willy fri, sier jeg. Dette dyret er faktisk laget for å drepe, og hører hjemme i havet! Hilsen Norges største spekkhogger-elsker, som har vært så heldig å få møte dem på nært hold!
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Heldige du:) Det er noen vakre dyr altså.
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Ja, virkelig fascinerende skapninger!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Det er ikke rettferdig ovenfor hvalen å beskylde han for drap på 3 stk. Første hendelsen han var innblandet i var det også 2 andre spekkhogere til stede så ingen kan bekrefte hvem som drepte. Andre episode er det en tulling av en tilskuer som hopper oppi tanken etter stengetid. Uten noen kyndige tilstede. Dette kan ikke hvalen klandres for? Hva hadde du gjort om noen ukjente dukket opp ubedt på ditt soverom:) bare for å sette det på spissen. Og siste episode nå da stakkar, tragisk greie. Men det er faktisk fult mulig han så dette som en lek.... Synes det er vi mennesker som skal ta alle forhåndsregler når vi omgåes "ville" dyr. Det er vi som holder de fanget for å triggr vår underholdningsbehov. Han er tross alt ett vilt dyr. Grunnen til at han ikke avvlives er fordi han er en av de få "tamme" hvalene som de kan bruke til avel. Så han er en viktig kilde der. Det er veldig vanskelig å fange ville hvaler pga dyreaktivister.
It's all about me Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Grunnen til at han får leve og fortsette å være i Sea World er at han er den eneste som kan brukes til avel der. De andre han-hvalene er vist ikke gamle nok. Han kan heller ikke slippes fri siden han har vært altfor lenge i fangeskap og ikke ville klare seg på egenhånd. Veldig synd det som skjedde med treneren, har sett de begge i aksjon og det var et fantastisk show. Var heller aldri i tvil om at det ikke bare var menneskene som hadde det gøy. De tidligere dødsfallene Tilikun har vær innblandet i var han ikke alene om og de er heller ikke sikre på hva som skjedde i et av dem eller om han i det heletatt gjorde noe der. Da skjedde det jo etter stengetid hvor en inntrenger tok seg inne alene.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Jeg synes personlig det er rart at man i det hele tatt blir overrasket over at et VILT ROVDYR som atpåtil holdes i fangenskap er i stand til å drepe. Det er risikoen man utsetter for når man jobber med slikt, og den risikoen var hun som ble dreot klar over. Hvalen kan ikke noe for at den er et dyr som følger sine instinkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå