Gå til innhold

Bryllupsfest... billigst måte...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg giftet meg i januar, og vi skal ha festen nå i sommer...

Hvordan kan vi gjøre dette billigst mulig, men likevel ha det fint.

Hva spesielt gjorde dere i deres bryllup? med tanke på leker osvosv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en gifteglad vennekrets, og mange har gjort det rimelig. Har mange alt gitt dere gaver? Mange rundt oss tar ikke imot gaver, men vi betaler for festen. Driksen har gått til et veldedig formål:)

Ellers så skal et vennpar gifte seg på landstedet våres i sommer, med langbord på låven. Jeg har alt laget klart det meste. Norgesglass som henger ned fra taket med lys i (lagde håndtak av streng og så henger de opp med hamptau), norgesglass i kombinasjon med gamle loppisvaser fulle av markblomster på bordene, hvite heklabrukker under klyngene av vaser (50 kr stk på basar, og bruk i mange selskap nå), melkespann med blomster ved ingangen og rundt i låven. De skal servere rød og hvitvin, og øl fra flaske. Glass fra IKEA til 19 kr og vannglass 6 for 50 (har kjøpt inn til 100 stk fra før), og vin/vanni gløggflasker (kartongvin). I fjøset vil øl legges på is og alle kan hente der senere om kvelden. Jeg skal lage bacalao, og fisken koster litt. Samtidig blir maten lagd dagen før og en varmer den bare. Den skal settes ut i store skåler som en fyller på, og hvite dype tallerkener fra IKEA er kjøpt inn sammen med skjeer. Naboen lager olivenbrød, og vi setter fram smør, hjemmelaga tapanade, litt olivenskåler på bordene. Til nattmat blir det fyrt opp et bål, og en får pølser og pinnebrød (to gamle speidere). Kaffi blir servert på tunet, lykter i trærne lager barna og det skal være en stor sjokoladekake som barna skal lage og pynte med frie tøyler.

Skrevet

Åh, det hørtes utrolig koselig ut erteposen!

Jeg er IHVERTFALL ikke giftesyk:-O

Skrevet

Ååå, erteposen, det hørtes skikkelig flott og stemningsfullt ut! Kan jeg også låne landstedet ditt hvis jeg noensinne skal gifte meg? :-)

Ellers så kan man gjøre som Maria Solheim (hun artisten fra Nord Norge); ha et Fretex-bryllup. Kjøpe inn masse forskjellige glass, tallerkener, duker, bestikk osv, hvert bord blir unikt. Få slekt og venner til å lage mat og kaker. Ordne blomstene selv.

Ha en fin fest!

Skrevet

Dett hørtes veldig koseli ut! :)

Når jeg tenker leker, tenkte jeg på noe alle gjestene kan gjøre sammen :P

Syntes det høres så gøy ut :):D

Har jo ikke peiling på hvordan jeg skal organisere en bryllupsfest. det blir ca 100 stk...

Skrevet

Jeg håper det!!! De liker det enkelt og orker ikke et hotell bryllup. Vi får massevis av telt i hagen, og mange barn i sommerkjole. Til og med vielse på låvetrappa! Nå skal pappa snekre en mobil danseplatting, og bestefar skal spille til dans. Moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...