Gå til innhold

Noen som har blitt sykmeld i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er febersyk og finner ikke ut noe på NAV sine sider. Jeg må kanskje opereres midt i permisjonstida. Hvordan er reglene? Hvor lett er det at far tar over evnt. tar over 50% i sykmeldingsperioden. Jeg innser at det er umulig å være alene med to små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er for syk til å ta deg av babyen som du er i permisjon med skal legen skrive ut en utvidet legeerklæring og sende til NAV.

Da vil far kunne ta over permisjonen.

Det er strenge krav for dette og du må som sagt være helt ute av stand til å ta deg av bayen.

Skrevet

Jeg ble operert når storesnupp var 5 mnd gammel, ble sykemeldt og mannen min overtok permisjonen den tiden jeg var sykemeldt. Mannen ble tom. innlagt sammen med meg og babyen, sånn at jeg kunne ivareta ammingen (uten at det hjalp da).

Lykke til og god bedring! :o)

Skrevet

50% er nok ikke mulig. Du må være helt ute av stand til å ta deg av barnet dersom du skal få overført permisjonen til mannen din og det kreves som sagt over utvidet legeerklæring.

Skrevet

Hm...da får jeg sykmelde meg 100% da. Jeg skal ikke belaste foten på 4 uker, og med to på da 9 mnd. er det litt vanskelig:)

Skrevet

Kjenner en som brakk beinet i permisjon, hun ble sykmeldt og mannen tok over. det må jo bli ganske likt slik du vil ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...