Trønderpia Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Etter jeg ble gravid har jeg fått veldig mye utflod. Dette resulterer til mye fuktighet mye av tiden, og som fører til at jeg klør mye på sidene. Ofte slik at jeg blir rød og øm. Mener og huske at jeg klødde en god del ved forrige graviditet også, men husker ikke om utfloden gikk litt over av seg selv etter hvert... Har ikke lyst å gå slik i 5 mnd. til, for det er til tider veldig plagsomt! Tror ikke det er sopp heller, da det ikke er noe vond lukt eller noe. Prøver nå en kur med Lactal, som skal hjelpe på ph-verdien eller lignende, men synes ikke det har hjulpet enda. Flere som har det samme problemet, og evt. har noen råd..?
lin76 Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 For meg funka det å få ut ungen ;-) Hehe, spøk til side: Eg hadde same problem sist, og for meg var lufttørking det som funka best. Fant ein diskret plass i sola (altså sola gjennom vinduet inne), og lot rett og slett lyset sleppa til der det elles aldri skin. Høyres rart ut, men funka faktisk. Følte det tørka litt opp, og svien forsvann. Dessutan viktig med forsiktig vask (ikkje skrubb, liksom) med lactacyd, og helst litt romsleg bomullstruse, ikkje syntet. Lukke til!
Erle79 Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Jeg fikk tips av jordmor om å sove uten truse om natten, skifte truseinnlegg ofte, vaske meg nedentil uten såpe (ikke en gang såpe spesialtilpasset underliv) og ellers lufte meg nedentil så ofte som mulig (gå med skjørt når man er hjemme alene for eksempel). Jeg er heldigvis kvitt det nå, klødde meg til blods i ukevis...
Trønderpia Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2010 Tusen takk for deres erfaringer!! Jepp, sover ofte uten truse, og må skifte truseinnlegg ofte, men ikke blitt bra enda. Får vel bare prøve å lufttørke så ofte det lar seg gjøre da skjønner jeg.. :-)
Frk Fjong Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Er vel noe de fleste gravide kjenner seg igjen i dette Jeg hadde det likt, og prøvde å sove uten truse noen netter... Ble litt bedre, men kom fort tilbake... Prøvde å smøre med canesten noen dager.. og det bla faktisk mye bedre.. Men det er vel en gang sånn at vi bare må venne oss til da.. å ha ekstra mye utflod om dagen... og passe på å bytte truseinnlegg ofte...
Sneglemamma med nr. 2 i magen Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har også hatt en del utflod etter at jeg ble gravid. Da jeg var på første kontroll hos legen, så sa hun at det kom av sopp. Men hvis jeg ikke var plaget av kløe, så trengte jeg ikke å behandle det. Men nå har jeg begynt å klø, så da er det vel bare å få tak i noe som hjelper mot det...
mammaløve Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Naturell yoghurt er bra det, lindrer og behandler så man slipper å bruke canesten hele tiden. Jeg klør ofte uten at det er soppinfeksjon, og da er yoghurten genial for å gjenopprette balansen i underlivet. Ellers så unngår jeg truseinnlegg, for da blir det straks tett og fuktig igjen. Skifter heller truse to ganger om dagen dersom det blir kanonmasse utflod. Bare bomullstruser, og passer på å vaske dem på minst 60 grader sånn at ikke soppen sitter i stoffet....Soppinfeksjon har vært min herlige følgesvenn med jevne mellomrom helt siden jeg begynte på p-piller. Utrolig irriterende!
FruBoger fødeklar Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Signerer her. Spiser activia nå,og har aldri hatt så mye halsbrann... Ikke opplevd det før i svangerskapet,heller ikke sist svangerskap..nå brenner det jevnt... kanskje fordi det er noe å fikse der inne? prøve en liten stund til... veldig sår og klør veldig der nede, og mye fuktig og utflod. Ikke noe særlig...lekker litt om natta,kjedelig å våkne og lukte surt... men men,litt over tre måneder igjen!! trener bekkenbunnen så mye jeg husker og orker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå