Gå til innhold

vilken manuell brystpumpe er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes vel det var litt hipp som happ mellom medela og avent, men selv kjøpte jeg til slutt medela elektrisk pumpe og var rett og slett superfornøyd med den altså:)

Skrevet

hva ga du for den ? :)

Skrevet

Jeg fikk faktisk mindre melkeproduksjon av Medela... Sverger til Avent manuell (har elektrisk også men den er ikke mye brukt, helt unødvendig ;-) Aventen har holdt fint til tre barn (og noen utlån) så den er effektiv, enkel og solid.

Skrevet

Jeg synes Medela hadde "lite" sugetak, i alle fall den modellen som jeg hadde. Den grep om så liten del av brystene, at de ikke ble ordentlig tømt, noe som resulterte i brystbetennelser. Jeg syntes Avents manuelle pumpe gjorde jobben bedre... :)

Skrevet

Ja det er helt klart bedre og mer tak i Avent sin pumpe. Jeg var uansett så vannvittig sår i starten og syntes derfor at medela sin var litt greiere å bruke. Brukte Avent sin etterhvert og var veldig fornøyd medd en når sårheten ga seg. Men da jeg skulle velge elektrisk synes jeg medela sin var helt topp. Koster egentlig rundt 1200,- for den så den er ganske dyr, men jeg kjøpte den så salg til 800,-. Til gjengjeld så pumpet jeg ofte og dessuten så visste jeg at vi planla flere barn etterhvert hvor jeg også kunne bruke pumpa, så jeg synes det var verdt det:)

Skrevet

Skriver under på at Medela sin elektriske pumpe er HELT super (Swing tror jeg den heter)- orker ikke sitte og trykke på meg senebetennelse i hånda av de manuelle heller;)

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale elektrisk pumpe. Den håndpumpinga får man jo senebetennelse av... Kjøpte til slutt Avent sin, men var veldig usikker på Medela og Avent. Tror begge er bra, men har altså aldri prøvd Medela.

Skrevet

Elektrisk pumpe er jo helt klart genialt dersom man ikke får komplikasjoner, men som nevnt over, den tømmer ikke brystene like godt som Avent sin. Så hvis man får brystbetennelser (og mister melken) av Medela sin, og ikke får senebetennelser av å bruke Avent sin, ja så vinner Avent i mine øyne...

Skrevet

Joda, det er klart, men nå har jeg da også hørt om maaange fler som strever med å i det hele tatt pumpe noe effektivt med den mauelle, enn de få som får brystbetennelse av de elektriske;)

Medela Swing-pumpen fikk jeg forresten anbefalt av pleierne på Riksen, fordi det er den pumpa som best etterligner babyens sugetak, og dermed er mest effektiv=)

Skrevet

Veldig fornøyd med Avent sin manuelle jeg! Ikke prøvd noen annen da, men jeg pumpet MYE og kan ikke helt skjønne hvorfor man skal få senebetennelse av å bruke den!? Man pumper jo bare ofte det første minuttet så den sitter på puppen og får undertrykk, deretter er det ett trykk nå og da for å vedlikeholde trykket.. Eller var det bare jeg og min venninne som hadde det så enkelt?

Skrevet

La oss oppsummere med at pumping suger, og at begge pumpene (både Avent og Medela) gjør jobben noenlunde greit. Håper så inderlig at ammingen går bra denne gangen, og at jeg kan pakke pumpene langt bak i skapet! :)

Skrevet

he he, nei da va det nok bare du og din venninne som var så heldig gitt. Hadde det kanskje slik etter jeg hadde ammet noen mnd, men stort sett sat jeg og pumpet og pumpet for harde livet og var ganske gåen og sliten i hendene etterhvert.

medela swing heter den elektriske ja:) Men nå er vi jo sikkert like anatomiske forskjellige som vi har forskjellige meninger her inne også da.

Jeg for min del har 75 b til vanlig og på førstemann hadde jeg innovervendte brystvorter som skulle suges ut og de var dermed veldig veldig såre i flere mnd og da var en skpnsom pumpe fint for meg:)

Skrevet

Jeg brukte Nuk sin manuelle, men ga opp!! måtte sitte og pumpe i evigheter og fikk ut bittelitt.. så jeg skal kjøpe elektrisk nå, sitte og føle meg som en ku ;)

Skrevet

Jeg brukte Nuk sin manuelle, men ga opp!! måtte sitte og pumpe i evigheter og fikk ut bittelitt.. så jeg skal kjøpe elektrisk nå, sitte og føle meg som en ku ;)

Skrevet

Var sånn til meg også med Avent sin manuelle. Prøvde to andre pumper (ikke i Norge) som ikke klarte å holde det samme trykket, og måtte sitte og pumpe for harde livet for å i det hele tatt få ut bittelitt.

Tror det var positivt at jeg hadde prøvd elektrisk pumpe på sykehuset, for da skjønte jeg åssen man må pumpe fram til melka kommer av seg selv (rask frekvens og kortere tak i begynnelsen, deretter langsommere frekvens og "dypere" tak), og fikk utnytta pumpa maksimalt tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...