Gå til innhold

Hva gjør jeg?


Nita29

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en positiv test for første gang i hele mitt liv... og lurer fryktelig på hvordan jeg nå går frem?Kontakter jeg helsestasjon,fastlege,gynekolog?Får jeg da vite alt som skal skje fremover?er det noe spesielt jeg må huske av praktiske ting så tidlig i gravididtet eller er det bare å slappe av og krysse fingre og tær?dette er skummelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Spennende tider dette :)

 

Det er veldig mye slappe av og ta tingene som de kommer som er resepten så tidlig i svangerskapet. Lurt å passe på at maten du spiser har en god holdbarhetsdato. Spesielt pålegg og sånn som du ikke koker eller steker. Ellers kan du ta kontakt med fastlegen og bestille første kontroll mellom uke 8 og 12. Ellers er det jo viktig å unngå alkohol og tobakk og sånn.

 

Kom plutselig på at denne linken kanskje kunne hjelpe deg litt :)

Masse lykke til :)

 

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00118/Gravid_118459a.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og gratulerer.:)

 

du bør begynne å ta folsyre og vitamin tilskudd!

 

det vanlige er å være på kontroll mellom uke 10 og 12 første gang. både jordmor og lege tar nødvendige blodprøver så det er litt opp til deg selv, det "vanlige" er å gå på kontroll annenhver gang hos lege og jordmor.

selv fødte jeg på ABC og da foretar de alle kontroller der.

 

nå er det bare å kose deg med hemmeligheten i magen og krysse fingre for at alt går bra, så kan du bestille deg en time hos lege/jordmor etter påske!

 

håper du fikk noen svar:-)

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...