Gå til innhold

Noen her med leddgikt/revmatisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når sykdommen er på sitt mest aktive foruten å ta medisiner?

Holder på å gå på veggen snart av smerte. Klarer ikke å komme meg gjennom dagene uten hjelp, vanskelig å stelle/løfte babyen, stå opp med 2 barn har blitt et sant mareritt osv.

Har brukt prednisolon tidligere, men var helt fin i svangerskapet og ammer fortsatt(10 mnd) så jeg har ikke vært hos legen for å¨ordne med nye medisiner enda.

Noen som har noen gode tips som gjør at jeg kan mestre hverdagen litt bedre? Blir rent deprimert av å ha det sånn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye annet enn å ta medisiner, ta hensyn til smertene, men likevel bevege seg for å ikke stivne helt.

Og se frem til at perioden går over :o/

God bedring!

Hilsen en annen revmatismemamma

Skrevet

For meg så hjelper massasje av leddene.

Skrevet

Vel, kom deg til legen da vel! Riktige medisiner er den eneste gode løsning på aggressiv leddgikt. Prednisolon er ikke eneste mulighet heller, men det regner jeg med at du vet. Du kan ikke ha det sånn du har det nå, tro meg, jeg har vært der selv og angrer på at jeg ikke fikk meg skikkelige medisiner før babyen var godt over året. Dessuten, for hver dag du går med betennelse i leddene blir leddene dine stadig med ødelagt, og det kan ikke fikses i ettertid.

Lykke til!

Skrevet

Skal ringe legen imorgen for å få nye medisiner jeg kan bruke under amming også, fungerer jo ikke dette her. Men av erfaring så vet jeg at det gjerne tar litt tid før man finner rett medisin/dose og må gjøre noe som lindrer litt i mellomtiden.

Pleier å ta varme bad, trene og svømme for å holde det verste i sjakk, men synes det har blitt verre enn noen gang og er plaget med utmattethet i tillegg. Er så vanskelig å komme meg igang med dagen at jeg synes alt blir et ork. Dette er nytt for meg og føler meg skikkelig maktesløs.

Takk for tips, massasje skal prøves ut!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...