Gå til innhold

tips til meg ang gutt med urolighet i kroppen??:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 4 år som er verdens herligste skatt,men han sliter litt med generell uro i kroppen og litt konsentrasjonsvansker. blir fulgt opp av spes pedagog i barnehagen,og fungerer veldig bra. ligger 1-2 år framfor i utviklingen i forhold til de på sin egen alder,er veldig for seg og intelligent!!har vert til utredning og er ikke adhd el noe som det. er bare litt rastløs av seg.så ikke noe medisinsk diagnose el alvorlig syk el,så det er klart!! har et voldsomt temperament,men vi klarer å holde det i sjakk med rettferdig og konsekvent oppdragelse,fungerer bra.

Men føler jeg har fått veldig lite info fra legen ang hva som kan hjelpe på uroen,altså om endring av kosthold el div kosttilskudd kan hjelpe. spiser veldig sunt og variert,og unngår sukker i kosten,også skjult sukker som i juice,frokostblandinger osv.lørdagsgodt på lørdagen. får jo veldig vondt av han som må være så rastløs,og venter nr 2 nå og tenker at kanskje blir det bedre når han blir storebror el verre. har veldig lyst å ev prøve kosttilskudd el naturmedisin/akkupunktur/healing el kutte ut div matvarer viss det kan hjelpe,så lenge det ikke blir drastiske endringer da... Noen der ute som har erfaring på dette området?? el hørt om noe?? prøver å søke litt på det og lese,men finner liksom ikke så mye.... ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

det første jeg reagerte på er at han er 4 år og legene har utelukket adhd? det skal ikke være mulig å utrede de så tidlig... påvise ja men ikke utelukke... ikke misforstå, jeg mener bare at du ikke må ta alt disse terapautene/legene sier for "god fisk". jeg ville ikke prøvd på naturmed el nå men heller på pedagogiske løsninger... det er veldig individuellt hva som roer et barn, dette burde pedagogen fra barehagen være behjelpelig til... noen barn roer seg med sang, noen med dans, andre med sansestimuli (lys i farger, spiral leker, yoga feks...).

jeg regner med at siden du har vært til lege med han så er han utredet for kiss kid? dette kan føre til urolighet og konsentrasjonsvansker hvis ikke behandlet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...