Gå til innhold

normalt med skikkelig menssmerter?


Dittla

Anbefalte innlegg

Er i uke 36 (37) på tirsdag, og nå har jeg skikkelig menssmerter.. Første gang jeg er gravid og er bekymra her jeg sitter.. Gjør ekstra vondt når jeg går og når jeg setter med ned.. Noen som har/har hatt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må legge til litt mer her jeg merker jeg.. de menssmertene jeg har kommer med ca 10 minutters mellomrom.. Kan det være mulig at det er rier? Sitter og kikker litt bort på klokka, for jeg har ikke kjent dette før og vet selvfølgelig ikke hva jeg prater i når det gjelder fødsel og slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er tegn på at ungen snart kommer. Sist gang begynte "det" med at jeg plutselig fikk viondt i siden (kl 00.30), så etter noen sekunder gikk vannet (rant i 6 timer), fikk samtidig menssmerter som var rier - og så kom vedens skjønneste gutt kl litt over kl 15! Så det tok ikke så lang tid (var på sykehuset kl 07.45).

 

Trenger jo ikke å begynne med at vannet går, kan starte med "menssmerter". Nå har jeg to uker og to dager igjen. Håper det skjer før. Går til modningsakupunktur som sist - har tro på at det hjelper! (lettere fødsel + at jeg ikke går så lenge over tiden, 2 dager over sist).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har akkurat det samme,Har hatt menssmerter i hele natt og hele dag,Ikke no godt.Har hatt noen "pauser"fra smertene idag men ikke mange;/

Jeg er 38+2 idag.

Er det ett tegn på at fødslen snart kan være i gang????

Slimproppen har ikke gått som jeg vet om!

 

Lykke til folkens;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ett godt svar.. :)) Da skal jeg følge litt ekstra med.. Menssmertene kommer og går med ca 10 min mellomrom, som jeg skrev over her og det har jeg aldri skjedd før.. Hadde ikke gjort noe om han kommer nå :)

Det er litt mer på høyre siden jeg har vondt. Vi får se om det kanskje blir sykehustur på meg i kveld/natt da :D

 

Håper akupunkturen hjelper deg, og lykke til videre! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er slettes ikke noe godt :/ Er nok endel værre når man ikke har no særlig med pauser på de..

 

slimproppen kan jo gå uten at du merker det selv har jeg lest :)

 

Blir spennende å se om det blir sykehustur på oss i løpet av kvelden/natten da :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har hatt noen kvelder/dager med konstante mens-smerter siden uke 34. På fødselsforberedende kurs på sykehuset snakket jeg litt med jordmor om dette, og hun sa at det var kroppen min som modnet til fødselen, og jeg kunne bare slappe av, for dette var ingen tegn på at fødselen var rett rundt hjørnet. Jeg er nå på vei inn i uke 39, og er fortsatt ikke stresset for at fødselen skal sette igang enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skjedd noe med deg enda?

Menssmerter kan være tegn på rier, eller at ting er i gang.

Slimproppen går ikke hos alle, eller som du sier ikke alle merker det, for det kommer litt og litt, som bare kan virke som utflod.

Man trenger ikke ha vondt før vannet går, jeg merket ingenting, også plutselig gikk vannet. Heller ikke hos alle vannet går, at de må ta det på sykehuset. Bare litt info.. Men er så spent hvordan det går med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vannet går hos alle. Barnet ville ikke kunnet komme ut om ikke vinna ble ødelagt. Men hos en del går det først i fødesenga, det kan også skje helt naturlig. Å ta vannet er for å få fortgang i fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...