Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Jeg fyller 25 i år så den saken er grei. Men da jeg gikk ut av vgs i 2004(reform 94) fikk jeg ikke vitnemål da jeg strøyk i fransk(har prøvd å tatt opp dette flere ganger, men får det rett og slett ikke til) Jeg tok så i ettertid helsefagarbeider(2 år) da jeg ble fortalt at jeg kunne søke meg inn på høyskole ved å bruke yrkesfag+ de 6 studieretningsfagene jeg har bestått fra vgs. Problemet nå er det at skolen jeg gikk ut av 2004 var i reform 94, og helse og sosial jeg gikk nå er i kunnskapsløftet. Mine gamle vgs sliter med å lage et vitnemål til meg(yrkesfag+allmenn påbygg) siden de er tatt i to forskjellige reformer. Dvs de går ikke ann å lage et vitnemål av dette. Kun hvis de hadde vært i samme reformer. Jeg kan selvsagt søke meg inn på høyskole med 23/5 regelen. Men desverre har jeg så lavt snitt i de 6 fagene som blir regnet med, at jeg har ikke sjans i verden til å komme inn. Det jeg nå tenker jeg at jeg burde ta opp disse 6 fagene for å forbedre karakterene slik at jeg faktisk har en mulighet til å studere videre. Jeg lurer på om jeg da har rett på voksenopplæring(som jeg har forstått er gratis for de som har krav på det) Jeg har ingen vitnemål, kun kompetanseebevis som ikke er verdt noen ting. Kan jeg da ha krav på å ta disse fagene gjennom voksenopplæring? Eller må jeg gå privat å betale for det? Noen som vet? Jeg tenker da f.eks på denne skolen : http://www.felles.oslovo.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå