Ungmammamia Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Jeg lurer på om noen vet hvor sent i svangerskapet man kan trene gravid yoga? Jeg er nå i uke 27, men de neste yoga kursene jeg ser på begynner ikke før i April. Da er jeg ca 33 uker. Er dette for sent?
lin76 Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Absolutt ikkje for seint. Eg byrja på kurs då eg var godt over 30 veker på veg sist, funka ok det. Ein må bare tilpasse øvingane litt viss magen er veldig stor, men ein god instruktør skal kunne det.
Corneliuss Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Jeg gikk på gravideyoga. Altså kurs som er tilpasset for gravide i tredje trimester. Var vel ferdig med kurset ca 2 uker før termin tror jeg. Anbefales. Hvis du snakker om vanlig yogakurs så er det sikkert ok å diskutere litt med instruktøren om hvordan kurset er lagt opp og om instruktøren synes det er enkelt å tilrettelegge for deg eller ikke.
tingeling78 Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Har tenkt å prøve det. Rakk det ikke i forrige svangerskap. Er man avhengig av tidliger erfaring med yoga? Kan noen anbefale sted i oslo?
lin76 Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 I samfunnshuset på Sagene har dei nybegynnarkurs for gravide - var det eg gjekk på. Huskar ikkje namnet på skulen, men Google sagene yoga Oslo, så finn du det.
Corneliuss Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Det var der jeg gikk også. Og nei, må ikke ha yoga erfarig fra tidligere. Du kan gå både i 2. tri og 3. tri. Jeg gikk 3. tri og der er det mye fokus på avspenning og pusting. Er også noen øvelser, men ikke forvent å bli råsvett akkurat. He he. Pustingen og avspenningen hjalp meg under fødselen så lurte faktisk på å gå igjen. =O) Hvis du går i 2. tri så tror jeg det er lagt opp til mer fysisk og slitsomt hvis det er først og fremst det du er ute etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå