Gå til innhold

Ang familiekontakt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Eksen til min mann og min manns søster har god kontakt og besøker hverandre (ligger over flere netter, feirer jul etc...). Jeg føler jeg automatisk trekker meg unna søsteren pga dette.

Det må sies at det har vært utrolig mye dritt fra eksen til min mann og de er ikke i stand til å snakke med hverandre. Det har vært problemer med alt fra samvær, penger etc. Mannen min fikk ikke se barna sine på tre år blant annet... (vi har vært sammen i 7 år). Eksen til min mann har ødelagt mye for oss, og derfor kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor hans søster gidder å ha noe med henne å gjøre når hun vet hva dette kvinnemennesket har gjort mot sin bror)...

Jeg har rett og slett ikke noe ønske om å ha noe særlig med søsteren å gjøre, og føler meg ikke komfortabel med situasjonen. Nå skal søsteren komme hit for 4 dager og jeg kan ikke si at jeg gleder meg... For å si det slik så kan jeg godt ta meg sammen og være påtatt hyggelig, men jeg vurderer også å bare fortelle henne sannheten om hvorfor jeg ikke er videre interessert i å bygge et nært forhold.

Mannen min synes selvfølgelig at dette er trist (selv om han heller ikke liker denne kontakten), men dette er rett og slett bare sannheten om hva jeg føler og det har ikke forandret seg i løpet av disse årene...

For ordens skyld så bor vi langt unna søsteren, derfor er det ikke så ofte dette er et problem...

Bør jeg fortelle henne hva problemet mitt er??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Merkelig oppførsel av din svigerinne, men hvis din mann "aksepterer" det for nesten bare du gjøre det også.

Skrevet

Min svigermor gjør det samme. Har funnet ut gjennom barnet at hun sladrer om oss til eksen. Ting som vi har fortalt til svigermor i fortrolighet, som vi ikke føler oss komfertable med at barnet eller eks vet om. Hun har ødlagt mye av sin rolle i vårt liv pga dette. Hun spør fortsatt om privatlivet vårt, men får ingen svar lenger. Føler hun er en "spion" for eksen som er alfor opptatt av vårt ekteskap 10år etter at mannen og eksens forhold endte...

Skrevet

Har du ingenting med din svigerinne å gjøre til daglig så hadde jeg latt det ligge.

Ta i mot besøket og si minst mulig om deres liv og server god mat og send henne hjem med et smil.

Da har hun ingenting å fortelle videre, bortsett fra hvor hyggelig dere hadde det. :-)

Skrevet

hadde kutta hu helt ut jeg... men det er meg da.... ;)

Skrevet

Jeg hadde nok fortalt henne hvor problemet lå, hvis anledningen bød seg. Hun merker jo sikkert at du holder igjen når det gjelder henne, og da kan det være greit å vite grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...