Gå til innhold

noen som vet??


frøken lykkelig:)

Anbefalte innlegg

Reiser til syden om 3 uker.Blir så DEILIG!:) da er jeg ca 8 uker vei. så lurte jeg på om jeg kan ta solarium litt først? for noen sier det og noen sier det...

Så er veldig usikker på om jeg bør ta då?

 

Og ellers i syden, kan jeg ligge i sola?bør jeg kanskje dekke over magen? noen som vet?

 

Så kanskje et litt dumt spm, men men her kommer det: noen sa til meg at jeg måtte være forsiktig med å trene i 1 trimester(gå turer, jogge, osv) kan dette stemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig usikker selv på begge dine spm. så dytter på litt her av interesse for svar...

Tenker at moderat trening, er helt ok. og hvis du er trena så er d bare å fortsette... Jeg spilte fotball frem til 5mnd. m førstemann og trena moderat på treningssenter. Og d gikk helt fint!!

 

Godt tur til Syden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sier at moderat trening er helt fint. Jeg tror egentlig du kommer til å kjenne selv hvor grensene dine går, jeg trener for eksempel pilates tre ganger i uken til vanlig og kroppen sa stopp til det uken før jeg selv skjønte at jeg var gravid. Jeg tror det er greit å holde seg til treningsformer du er fortrolig med, hvis du ikke har trent på en stund, er nok for eksempel ikke dette tidspunktet for å begynne å trene til maraton. Også er det sikkert greit å ikke legge på for mye vekter hvis du liker vekttrening. Dessuten har jeg hørt at leddbånd og slik blir litt svakere under graviditeten, så forsøk å holde deg til øvelser som ikke presser dem for hardt (for eksempel er vanlig knebøy en fin øvelse også under graviditeten, mens for eksempel utfall med vekter sliter på knær og hofter og nok heller bør unngås. Det kan kanskje hende du også vil velge ellipsemaskin fremfor tredemølle av samme årsak).

 

I forhold til sol er det jo viktig at du beskytter deg godt. De sier at man får ekstra pigmenter i svangerskapet, så det kan hende du blir brunere enn du er vant til, i tillegg øker nok sjansene litt for å få sånne flekker på kroppen av solen (hvite flekker, eller sånne store brune solflekker), men med høy solfaktor kan nok det unngås. Ellers ville jeg kanskje tatt en telefon til legen sånn for sikkerhets skyld i forhold til det med solarium og direkte sol.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som også er vitkig nå i begynnelsen og særlig når du er i syden er å holde deg unna salat, sånne "mugne" oster som er delikatesse og rå fisk :-) Det husker jeg jordmor og lege sa til meg i begge de andre svangerskapene.

 

Har også hørt det at det er lettere få pigmentflekker om man soler seg under graviditet, så har prøvd være i skyggen mest mulig de to gangene før :-)

 

Jeg trener mye styrke og på ellipsesykkel, men kutter nå ut de fleste styrkeøvelser, og tar heller kondisjon på ellipse sykkelen i håp om ikke å gå opp for mye. Jeg har enda 15-20 kg igjen å gå ned fra sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...