Mamma til 2 søte jenter Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Skal i slutten av uka reise med fly til Oslo med min 7 mnd gamle datter. Vi skal være i Oslo kun 1 natt. Pleier dere å ha med skift til dere selv da og hva med babyen?? Har lyst til å pakke praktisk og enkelt og lettest mulig, så jeg kan ha noe av bagasjen under sportsvogna (simo). Må ha med meg babymat og medisiner på flyet i tillegg til stelleveske og veska mi. Men hva utenom det?? Har tenkt å ha babyen i Babybjørn bæresele på flyplassområdet (etter innsjekking), og skal helst ikke bære så mye tyngre enn henne på nesten 7 kg.. ( men det må jeg). Hvor mye skift har dere med til dere selv og baby? Jeg er nemlig veldig flink til å pakke med meg altfor mye..... Har tenkt å pakke i 1 koffert/bag som jeg sender som bagasje i tillegg til vogn.
Gulosten™ Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Du skal ha vogn med? Koffert er håpløst å dra på sammen med vogn, been there done that Anbefaler ryggsekk til deres ting som dere ikke trenger på flyet. Og en litt stor veske/mindre sekk du kan ha stelleting og dine ting i på flyet (pakk stelleveska sammen med innsjekket bagasje). Jo mindre du har å dra på jo bedre. BabyBjørn er helt lite h****te for vonde skuldre og rygg, bruk den så lite som mulig... Heller Mei Tai da... Det ser jo ut som du skal ha 3 vesker/bager bare på flyet, hva skal du med babymat, medisiner når flyturen er 40 minutter...? Tenk litt praktisk? To bleier og en body holder i massevis, skulle hun tilfeldigvis bæsje akkurat i de 40 minuttene kan du tørke henne med vått papir.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Jeg ville tatt med rent undertøy og ei rein tskjorte til meg selv, og et ekstra skift til babyen + ekstra strømpebukse og body:-) Annet enn det trenger man vel strengt tatt ikke.. Skulle det bli helt krise finnes det jo butikker i Oslo også;-))
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2010 Jeg er enig i at Babybjørn ikke er den beste for rygg og skuldre, men har ikke så mange andre alternativ enn å bære babyen selv og det blir mye mer upraktisk, synes jeg. Mei Tei skulle jeg gjerne ha hatt, men vil ikke investere i det nå, da det ikke er ofte jeg bruker Babybjørn. Det er omtrendt kun når vi er på flyplass el.likn, og det er ikke så ofte. Ellers bruker vi vogna så ofte vi kan. Tror jeg kutter ut koffert og heller tar med en mellomstor sekk som bagasje, og den får jeg nok også under vogna. Skal se litt rundt i huset etter en mindre sekk el.lik. jeg kan ha på flyet... Takk for tips!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2010 1000 Takk Sugarbells<3J08<3April2010<3! Nå er forslaget ditt nedskrevet, og det vil jeg følge når jeg skal pakke. Da er det ikke mye jeg trenger å ha med.
juli3 Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 på noen flyplasser (hvertfall på Gardermoen) har de reisetriller på utlån. bare å gå å låne. da får du to frie hender:)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2010 hvor får man tak i dem? (kan være greie å bruke spes når vi skal hjem.
juli3 Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 ved informasjonen etter man har vært gjennom sikkerhetskontrollen (hvertfall på Gardermoen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå