Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Aner ikke. Har heldigvis aldri hatt dårlig råd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Dårlig råd er når man ikke klarer å betale alle utgiftene sine uansett hvordan man vrir og vender på det!! Og da mener jeg faste utgifter alle har ikke ting man selv velger å ha! Man går da i minus hver måned. Jeg har hatt det sånn et års tid tidligere i livet og det er noe jeg ikke unner noen!! Klarte meg kun ved å selge unna alt som gikk an å selge av eiendeler!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Når man virkelig sliter med å betale de fast utgiftene og ha nok til å spise. Når man må velge mellom å betale strømmen og kjøpe mat har man dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Har man dårlig råd om man f.eks har kjøpt en leilighet og har lån opp etter ørene? Er jo i utgangspunktet bare å selge, for så å kjøpe noe billigere, satt litt på spissen..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Da har man selvforskyldt dårlig råd, men ikke slik at andre synes synd på dem!!! Det er forresten bare dumt å sette seg i gjeld til langt oppover ørenen og litt til! Hva er vitsen med å bo seg ihjel?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Tja, sånn som boligmarkedet har utviklet seg er det ofte ikke bare å selve og kjøpe noe billigere. Ofte må man selge med tap, og betale for boligen i mange år etter at den er solgt. Og det e rmange grunner til at folk har dårlig råd. Naivitet, f.eks., er velkjent blant dem som kjøpte "billige" borettslagsleiligheter med mange år avdragsfrihet, og som mente at det bare var å selge med fortjeneste like før avdragene begynte å tikke inn... Nå er løsningen for disse ofte å la innskuddet være tapt og si fra seg borettten.
Lemonia Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Tja, jeg ville kanskje definere dårlig råd som å ikke ha råd til det aller nødvendigste og kanskje måtte la regninger vente litt fordi man ikke har penger der og da. Det er derimot etter min mening ikke dårlig råd å ikke ha råd til hus i Oslo, men "bare" rekkehus i utkanten eller lenger unna, ikke ha råd til bil eller ikke ha råd til ferie hvert år.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Men hva med hvis en har akkurat så det rekker til mat og regninger, en har råd til middag hver dag og strømmen blir betalt.. men alt annet får budsjettet til å tippe over. Hvis en aldri har råd til en liten ferie, gå til frisøren, ta en tur på kafe, kjøpe seg en ny jakke uten at det er hull i den gamle, på på kino, leie seg en film, gå til tannlegen, spare litt osv?? Er ikke dette på grensen også?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Å ha så vidt til husleie strøm og spise tørt brød med olivenolje .Jeg har hatt det sånn.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Dårlig råd føler jeg vi har når vi ikke har penger der og da, må leve på kredittkort en periode osv. Forskjell på fattig og dårlig råd. Jeg mener at hvis man ikke ar penger til mat og regninger over en lang periode, så er man fattig. Hvis man ikke har råd til lunch på cafe, klær og andre goder en stund, har man dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 Til 16.14; Jo, synes det er å ha dårlig råd..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 Men dem som da er så fattige at dem ikke har råd til middag. Hvordan kan dem ha råd til internett linje? Jeg hadde hvertfall valgt mat.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #14 Skrevet 28. februar 2010 Jeg definerer dårlig råd som når man har penger til å bo, til regningene, mat og nødvendige klær, men ikke til frisør, "unødvendige"klær, cafebesøk, kino og slikt. Fattig derimot er for meg mennesker som må velge mellom å betale regninger eller å ha mat på bordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå