Zeke Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Jeg lager sjokoladekake,men i kremen på denne kaka så er det to rå egg, kan jeg ete denne kaka da? Eller bør jeg spise uten sjokoladekremen? Er 22 uke i dag Noen som kan svare på dette?
Nikki 75 Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Myndighetene advarer ikke mot rå egg i Norge, men det er mange som mener man bør være forsiktig med det. I utlandet er faren for salmonella større, så der bør man unngå det. Jeg har valgt å ikke spise ting med rå egg nå i svangerskapet, men jeg er sikkert litt mer nervøs enn man trenger å være.
lin76 Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Det er veldig sjeldan problem med egga i Norge, så eg spiser mat med rå egg i, også som gravid. Bare pass på at dei er ferske, dvs godt innanfor best før-datoen. Som ho over skriv, advarer ikkje norske myndigheter mot egg.
Zeke Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2010 Takker jenter, de var godt innenfor men jeg laga en egen krem til meg litt sjølv laga . ha en fin dag
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Bare spis! Ikke farlig med norske, rå egg:) Bare de er innenfor dato...
bitthen Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Bøtter i meg det meste, men holder meg seff unna spekemat upasterisetre oster osv.. Følger de anbefalinger jeg har fått med jormor, nemlig alt med måte. Hørte et sted at de ikke anbefalte en å spise vakuumpakket mat?? DA synes jeg det begynne bli drøyt, kan jo ikke spise annet enn syltetøy da, hehe Tror ikke det er noen fare med rå egg om de er norske. Ville ikke spist om de kom rett fra høna, kanskje, men om de var stemplet; ja takk ,gjerne Ikke noe farlig om de er gått noen dager over dato heller (her og; alt med måte). De nye EU-reglene for datostemling av eggene har gjort at man nå setter kortere holdbarhetsdato enn tidligere. Eggene er ferske nok om de har den blanke hinnen utenpå eggegulen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå