tvillingmamma<3 Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Noen som har erfaring med dette? Gjort det selv, ikke gjort det pga noe? Hun som tattoerer meg var ikke sikker på om det var lurt å tattoere mens jeg ammer.. Så, lurer på om noen vet noe som helst om dette.. finner ikke noe spesiell info på nettet :/
Fifrildi Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Ut i fra det jeg har lest skal det ikke være noe farlig å tatovere seg mens man ammer. Derimot ser jeg på det som upraktisk å tatovere meg mens jeg fullammer i alle fall - spesielt siden jeg jobber på en sleeve som tar en del tid og etterlater seg et stort, ømt område.
mamman til kiraƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 jeg er freelance tattovør... det er et stort NEI NEI!!! det er bly i blekket som blir brukt.. ( ja det finnes noen som har nor helt spesielt uten det, men ikke mange) barnet ditt kan bli forgifta.... selv om du ikke blir det.. (det er altid en risiko for forgiftning når du får en tattoo... så vær forsiktig uanset) vent i hvertfall til du er færdig me å amme... så det kun er deg selv du skal tenke på.. lykke til
Fifrildi Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Forgiftning? Seriøst? Nå får du gi deg. Det er en reell sjanse for at man kan få en infeksjon eller en allergisk reaksjon, men forgiftning? I tillegg måtte jeg rett og slett sjekke ut påstanden din om at det er kategorisk bly i blekk som blir brukt (bare sånn i tilfelle all info jeg har fått av folk jeg kjenner som jobber med tatovering og har fått uante mengder tatoveringer er riv ruskende gal), og det ser ut som om svaret på det er eh... nei... (med mulig unntak av noen få gul og rød farger kunne det se ut som). Dette med bly i blekk lurer jeg på om er en kombinasjon av en urban myth og noe som henger igjen fra blekk laget på 60-tallet og ikke nå til dags. For å være helt ærlig høres svaret ditt mer ut som om det er skrevet av en som er skeptisk til tatoveringer enn en som jobber med det/har en del av dem... For dette var bare rart.
mamman til kiraƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 blodforgiftning min venn fifrildi... du må si hva du vill om meg og om jeg lyver eller ei, må folk selv se... ett lite eksempel... http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Tok-tatovering,-falt-i-koma-865689.html http://www.dagbladet.no/2009/08/27/nyheter/innenriks/erstatning/tatovering/7837327/ samme sak da.. kunne ikke finne den om den engelske forballspiller som opplavde det samme.. jeg elsker tattovering.. men er oxo realistisk og vil ikke selge for en hver pris.. har sagt nei til mange fordi noen ganger tenker folk seg ikke om før de får en tattoo... men tro hva du vil.. fortsatt go kvel..
mamman til kiraƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 og jeg vil oxo tilføje at du kan få bettennelse i den og det kan føre til septik chock osv og bettennelse i kroppen kommer oxo i morsmelken...
NormaJean Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 mamman til Kira. Når du skriver stort NEI NEI og snakker om bly i blekket så er det jo nærliggende å tro at det er blyforgiftning du refererer til når du snakker om forgiftning??? Med tanke på svaret du fikk fra Firfrildi... Og hva er det med dette blyet som er så farlig hvis man ammer? Med tanke på at det er helt ok å tattovere seg sånn ellers mener jeg og det ikke er noen fare for blyforgiftning da? Det er jo ikke noe som går systemisk, en tattovering er jo et "lokalt" inngrep i huden. Blekket går jo ikke inn i blodsystemet ditt. Så man kan godt diskutere hva slags stoffer som finnes i blekket, men at det går til barnet er jo en helt annen sak. Blekkmolekylene er uansett for store til å gå over i brystmelken!!! Men selvfølgelig, man skal være forsiktig når man tattoverer seg. Det er jo alltids en fare for infeksjon. Men hvis man er smart og går til en PROFFESJONELL tattovør som holder utstyret sitt rent og gjør dette som levebrød og ikke på fritidsbasis så burde det vel ikke være noen større helserisikoer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå