Gå til innhold

Piercing i brystvortene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg leter etter informasjon på nettet etter informasjon på nevnte, men synes ikke det er så lett å finne noe. Jeg er kun i uke 5+ 4 dager, men bør ta stilling til om jeg skal ta ut ringene i brystene mine.

Har lest at det kan gå helt fint, så lenge man selv ikke har vondt/bli øm, men ja! noen erfaringer, tips? (jeg skal selfølegelig også høre med legen min, og med en piercer)

Foretrekker helst saklig synsing o.l ;) ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok ut mine, brystvortene vokser og forandrer seg også i takt med brystene,og jeg syns det ble litt skjevt, og jeg har tenkt å amme så da er det uansett upraktisk med piercing i brystvortene. Men hullene gror ikke og minuset med det er jo at det er arrvev som kan blokkere en eller flere melkekanaler som igjen kan ødelegge for ammingen fordi den eller de kanalene aldri får tømt seg og en kan få gjentatte betennelser. Håper dette ikke skjer og at jeg får ammet normalt.

Mitt råd er uansett å ta ut piercingene

Skrevet

Takk for svar. Jeg regner med at de ryker ut snart, men litt bekymret. Skulle ønske jeg kunne finne ut om de var intakte, før den dagen man skal prøve å gi melk. Har hørt folk som never at det kan komme melk fra "flere hull" når man tar ut ringen, det høres litt ugunstig ut for barnet dersom det er riktig!

Når har du termin W29? :)

Skrevet

Jeg tok ut mine sent i 1. trimester eller tidlig i 2. en gang.. De må jo ut engang uansett hvis du skal amme, så tok de like så greit ut tidlig. Hvis du får melk mens du er gravid så blir det jo uansett bare styr med rensing.

Skrevet

Melk fra flere hull? Det tror jeg ikke.

Har selv hatt piercing i puppen, tok den ut etter 3 mnd da sambo ikke var spes begeistret over de. Fikk barn ca ett år etter dette, og hullene var da grodd igjen.

Da jeg tok hull fortalte piercing-fyren meg følgende:

I brystvorten har man 11 melkekanaler. Noen av disse kan være defekte og faren ved å pierce puppen er at man ødelegger/kutter over de kanalene som virker. (evt åpne de som er defekte- husker ikke om dette var noe han faktisk sa, eller bare noe jeg selv tenkte... så ikke stol på dette siste utsagnet....)

Da jeg skulle amme var ihvertfall den puppen jeg hadde hatt piercing i mye treigere enn den andre puppen min, dette merket jeg godt når jeg pumpet meg, også fikk jeg lettere brystspreng i denne, for det var vanskeligere å få tømt skikkelig.

Hadde jeg vært deg ville jeg ring studioet du piercet seg i, for hvis hullene faktisk kan hjelpe defekte melkekanaler som jeg skrev i parentes over- er det i så fall viktig at du ikke tar den ut for tidlig så hullet gros. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har hatt hullet heller da.

Jeg ville nok ihvertfall tatt den ut en god stund før fødsel, puppene vokser mye i løpet av svangerskapet, de begynner vel å vokse sånn etter en 3 mnd tid?! og spes når melken kommer.

Skrevet

jeg er 36 uker på vei, så bare 4 uker igjen :)

kommer litt råmelk men ikke ut gjennom piercinghullene, der er det jo arrvev så tror ikke det kan komme melk ut der. men må jo rense innimellom for samler seg litt puss på samme måte som det gjør med hull i ørene. Tviler sterkt på at det kommer mye melk ut av flere hull på en måte som kan gjøre det ubehagelig for barnet.

Skrevet

Jeg har hatt smykker i puppene i litt over 12 år. Hadde aldri noen problemer med betennelser. Og de trenger ikke renses for puss. Fra hullene i ørene kan det hende man må rense for min del.

Jeg tror hullenen i puppene er helt grodd, og ettersom det ikke er slimhinner der, så vil det vel skje lite forandringer!. Hull som er i sone med slimhinner, munn, tunge og eller kjønnsorgan vil jo gro/endre seg mener jeg.

Hmm, jeg ser for meg at noen av kanalene er og forblir tette, for bare håpe på at at de andre er i orden...

Jeg får lese litt om melkekanalene i alle fall...

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei alle!

Litt info om hvordan ståa er...

Er nå i uke 23, og tok ut mine piercinger i uke 6. De har aldri i de 12 årene jeg har hatt dem, avgitt noe puss, men nå gjør de de!!

Jeg lurer på om det er råmelk, kan det være det? Det er tykt hvit, og dersom jeg ikke presser det ut med en gang, stivner det og ligner "vanlig" puss, litt gulaktig kanskje. Det lukter som puss, altså ganske ekkelt.

Vil forøvrig melk bli værende i puppen og lukte/bli sur i mellom ammingene?

Ellers er svangerskapet en lek, ingen problemer og en liten gutt som sparker som bare det :)

Skrevet

er i uke 40 og jeg har min piercing der ennå..

Skal ha den så lenge som mulig der...

Ikke noe problem med noe betennelse el noe der gitt..

Skrevet

jeg tok ut mine da jeg fant ut at jeg var gravid, har ikke hatt noe problemer med hullene i etterkant, men mener å huske at det kom ut melk av dem...? men det husker jeg ikke sikkert altså.

men det kommer ut sånn hvitt, tykt noen ganger, går an å klemme ut litt noen ganger (ikke råmelk,- det er tynnere og litt gulaktig, så vidt jeg husker)

som andre her skriver, så forandrer puppene seg en del gjennom svangerskapet, så jeg er glad jeg tok de ut tidlig.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...