Gå til innhold

Om og gifte seg ung

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20år gammel, vært forlovet siden nyttår, vi har vært sammen i 2år og fikk baby sammen i November. Har allerede bestemt meg for at det er han jeg har lyst til å dele livet mitt med. Gleder meg til å være gift med denne fantastiske gutten.

Men vet det er mye skillsmisser blant de som gifter seg unge.Men det føles for dumt å la være å gifte meg fordi jeg er ung.

noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man er sikker på at man har funnet den man vil dele livet med er det da ingen grunn til å vente. Og siden dere allerede har barn så har dere jo tatt et langt mer alvorlig valg allerede.

Da vi giftet oss var jeg 21 og vi hadde vært sammen i 8 1/2 mnd. Helt perfekt for oss.

Skrevet

Helt enig med deg! Hvis dere vet at det er riktig for dere så ikke la alderen stoppe dere. Ei venninne giftet seg da hun var 22-23 og de har vært gift i over 10 år nå.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er skeptisk til folk som gifter seg unge, fordi jeg vet hvor umoden jeg selv var som 20-åring. Men man må ta noen sjanser her i livet, og siden dere har vært sammen ganske lenge, har barn sammen og ønsker å gjøre et forsøk, så synes jeg det er bare å gå for det. Skilsmissestatistikken er ikke noe bedre for dem som er sammen i 14 år før de gifter seg.

Skrevet

Jeg tror ikke det har så mye med om dere er unge eller ikke. Nå har dere alrede fått barn så jeg håper dere er modne nok å være sammen og kjempe for å være sammen. Jeg tror folk gifter seg eller får barn for fort etter de blitt sammen og derfor ender mangen giftemål med skillsmisse. I tilegg er ikke folk villige til å jobbe med giftemålet...de gir før fort opp.

20 åringer er vel kanskje ikke alltid ferdige med "springe på byen livet" og "ha sex med forskjellige folk livet" men nå har jo dere allrede barn så da må jo dere være ferdige med det.

Men du som er 20 år og allrede mor kan vel like godt gifte deg syns jeg. Håper dere får et godt liv sammen.)

Skrevet

"Jeg tror folk gifter seg eller får barn for fort etter de blitt sammen og derfor ender mangen giftemål med skillsmisse."

Faren er faktisk minst like stor for de som er lenge sammen før de gifter seg. Det er veldig vanlig at forhold skjærer seg etter kort tid når par som har vært sammen lenge går til det skrittet å gifte seg.

Skrevet

Jeg giftet meg som 20-åring, med en jeg traff når jeg var 18.

Vi har vært gift i 14 år. Så gammel er jeg...

Det viktigste rådet jeg kan gi, er å være klar over at begge kommer til å forandre seg veldig mye i løpet av de neste årene. Man forandrer seg hele livet, men desto mer som ung voksen. Dette kan man ikke stoppe, og man må være klar for at det blir endringer underveis. F. eks. giftet jeg meg med en som skulle bli gymnaslektor, han er nå siviløkonom og jobber i oljebransjen. Og jeg har også forandret meg mye.

På den andre siden syntes jeg at det var fordeler å gifte seg ung. Vi vokste sammen, og hadde ikke med oss masse bagasje fra tidligere. Vi hadde heller ikke veldig faste meninger om ting som penger, husarbeid o.l., og veien ble til mens vi gikk. Vi var i så måte kanskje mer fleksible og åpne enn folk som gifter seg eldre.

Det eneste vi ventet veldig lenge med er å få barn, men det var en kombinasjon av lang utdannelse for begge, pluss krevende jobber, pluss naturen som ikke samarbeidet med oss. Og nå har vi Trollet og koser oss masse.

Annet enn å gratulere de, har jeg ikke noe mer å tilføye.

Skrevet

HI her. Takk for svar, hyggelig å få noen positive tilbakemeldinger. Er jo ikke alltid like vanlig her inne.

Til deg som snakka om å fly på byn og ha ha sex med alle og en hver. Det er egentlig ikke noe jeg har hatt så veldig behov for, har mine erfaringer og føler det holder. Bf er 5år eldre enn meg og har litt flere erfaringer og føler seg også fornøyd. Vi har satt datoen 21.august, gleder meg veldig.

Da får de som tviler bare gjøre det, jeg er sikker på at dette er mannen i mitt liv =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...