Gå til innhold

Dere med barn på +/- 1 og et halvt år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er de?

Jeg har en skikkelig apekatt som er overalt hele tiden. Nå som jeg er gravid blir jeg så sliten av å følge etter og passe på hele tiden. Idag har jeg til og med satt stolene på spisebordet opp på bordet fordi jeg ikke orker å stå vakt rundt bordet. Han klatrer opp på stolene og opp på bordet hvis han får muligheten og har allerede falt ned en gang. Eller han skyver en stol bort til kjøkkenbenken og tar en bit av hvert eple i fruktskålen og andre "morsomme" ting. Han sitter ikke mye rolig, og har ikke begynt å se på tv enda. Det er jo nesten fælt å si det, men jeg gleder meg til han kan klarer å sitte stille i 20 minutter og se på barnetv. Spesielt nå som vi venter en til. Nå leker han fint med storesøsteren sin, men det er mye aktiv lek og herjing som er mest morsomt. Han liker å lese i bøker, så det kan jeg jo gjøre for å få en rolig stund.

Hvordan er deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Ser jeg har ei rolig lita frøken! (17 mnd snart)

Hun tusler rundt her, elsker å ta på seg våre sko i gangen og gå rundt med de der. Besøket sine sko må også prøves!

Klater opp på spisestuestolene hun også, men ikke opp på bordet... Hun har prøvd noen få ganger, men har fort blitt tatt ned igjen. Så virker som hun "hører etter".

Ellers er hun veldig glad i å rydde opp etter seg, aaner ikke hvorfor, har aldri bedt henne rydde noe som helst! =P

Leser mye i bøkene sine, og vil gjerne sitte i fanget å lese.

Så, ja.. Vi har vel en rolig frøken i forhold til din turbo =)

Og hun vet selv at feks fjernkontrollene ikke er lov. Men avslører seg selv hver gang hun skal ta de, for da er hun streng, og sier strengt "Neii" til seg selv. Før hun "græbber" de til seg =P Hehe!

Skrevet

Min jente er vel stikk motsatt.

Hun tusler rundt og småleker. Finner en bok eller tegner på slik tegneplate.

Setter seg ofte ned i godtolen sin og ser gjerne på barne-tv.

Prøver aldri på å klatre på møblene eller dra ting ut av skapen, åpner ikke skapene engang.

Kan fint forlate hene alene i et rom for å gå på do, lege mat eller annet, for hun finner aldri på noe sprell. Tusler bare etter meg om hun vil noe.

Det mest masete hun gjør er å dra i kjølekapet fordi hun vil ha drue...

Hun er snart 19 mnd og en engel :o)

Skrevet

Ja glemte å si at ber jeg henne kaste noe i søpla gjør hun det, ber jeg henne hente noe gjør hun det, og ber jeg henne slutte med noe gjør hun det.

Hun stryker og klemmer og er en skikkelig omsorgsperson.

Mmmm, godt å skryte litt av henne, hehe he.

Skrevet

Jeg har hatt begge typene.

Eldstemann var høyt og lavt og rev ned og ødla alt han kom over når han var mellom ett og to år.

Yngstemann er nå 1,5 år og er av den rolige typen som skjeldent gjør noe galt.

Vet hva du går igjennom. Eldste min var 11 mnd når jeg ble gravid med andremann. Det ble et slitsomt svangerskap ja!

Skrevet

Kan jo legge til at han også er verdens søteste og mest sjarmerende gutt også da:) Er veldig glad i storesøsteren sin og går og koser med henne hele tiden. Jeg og pappaen får også mye kos:) Og han kaster ting i søplekassen når jeg ber han om det, og rydder på plass lue og votter i kurven sin selv. Det ble mye negativt i hovedinnlegget, er alene med ungene i helga, og er veldig sliten....

Skrevet

Vesla på 18 mnd. er også en apekatt. Klatrer på alt, er høyt og lavt, har hundre blåmerker jevnt fordelt på hele kroppen, drar det hun får muligheten til ut av skuffer og skap. Hører etter, men har ofte vondt i viljen og blir sint og hiver seg i gulvet fordi hun ikke får lov. Syns jeg hele tiden rydder ett sted, mens hun herjer ett annet sted. Selv var jeg visst av den roligere sorten som likte å bla i bøker, men hun her liker best å rive dem i stykker. :) Vesla er litt sent utviklet språkmessig som sin halvbror og sin far, så jeg tror dette er hennes måte å ta igjen på. Hun har vært tidlig ute motorisk sett fra hun var nyfødt.

Skrevet

Ja, riktig... Hun gjør mange av de tingene som å rydde opp, hente ting og kaste i søpla, men er en høyt-og-lavt-og-overalt-unge! ;o)

Skrevet

Har ei apekatt på snart 13 mnd :) Hun går ikke riktig enda, heldigvis. Men krabber som en vind og støtter seg på ting hvis hun vil gå.Hun må passes på konstant. River ting ut av kjøleskapet. Finner hun en pakke våtservietter ( de der fra libero) pirker hun opp pakken og river ut alle sammen!! Deretter liker hun å sutte på dem.. Krabber hun inn på badet liker hun å kaste ting ned i do. Hun roter overalt i huset, og det er en smuule slitsomt å følge etter henne for å rydde konstant ;)

Skrevet

Nicket ditt tilsier at ungene våre er omtrent like gamle, her er storebror 4,5, lillebror 20 mnd og lillesøster kommer i april. Jeg har bekkenløsning og mye vondt, og lillebror er en apekatt. Pr nå er det gøyeste i verden å klatre opp på stuebordet og sitte der, evt klatre opp på armlenet på sofaen og hive (stupe) seg ned i sofaen, med hell tryner vi ikke ned på gulvet og kakker hodet i stuebordet....Vi forserer alle hindringer, tømmer kjøkkenskuffer for leverposteibokser og gelebokser, legger dem beleilig i sjøstøvler og støvletter, rydder og styrer på. Mor sliten.

Men, han er også (heldigvis, nesten) blitt opptatt av tv, så får han ser Brannman Sam eller postman Pat (eller Mikke Mus Klubbhus), så senker roen seg en liten halvtime, og jeg får en liten pust i bakken.

Han er skjønnest i verden, for all del, men noe bajas, noe jeg iogfor seg elsker, om det ikke var for at jeg var så sykt sliten, nå på slutten av svangerskapet....

Akkurat nå sover han, deilig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...