Gå til innhold

når skal man egentlig bytte til bilsete nr 2?


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi byttet sete for ca 3 uker siden, det begynte å bli ganske så trangt nå i baby sete:) Vi kjøpte be safe izi combi og er kjempe fornøyd med det. Lillegutt stor trives oppi der, og det er mye bedre plass;o)

På dette sete kan vi velge mellom 3 sittestillinger, veldig kjekt, så han han har ikke full sittestilling ennå:)

 

Er jo så MANGE seter å velge mellom, smak og behag:)

 

Lykke til med valg av sete, vi er hvertfall kjempe fornøyd med vårt valg;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å tenke på det ja, men er ikke behov for det enda her..

Skal vel bytte når maks kilo er oppnådd eller når det blir trangt for lille gullet ;o)

Vi skal ha BeSafe izi Kid med iso fix, ulike sittestillinger og testvinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte bytte da mini var knapt 6 mnd. Av den enkle grunn at han hadde vokst ut av babystolen! Var jo 77,5 cm lang og 10,5 kg på 6 mnd kontrollen :)

 

Kjøpte Besafe izi combi og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som er fornøyde med Be Safe Izi Combi. Er det et sete som kan brukes begge veier? Har lyst å følge anbefalingene om bakovervendt sete, men er så redd snuppa skal protesetere etter en stund så vi må kjøpe nytt :oP

 

Dere som allerede har byttet: forovervendt eller bakovervendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

be safe izi kids er både bakover og forovervendt....

 

Bakover fra 0 kilo og fremover fra 9. Kommer til å ha det bakovervendt så lenge vi kan.

Med storesøster måtte vi snu henne da hun var drøye to år... Var rett og slett ikke plass til min lange jente i den lille bilen vår bakover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Izi kid hr et integrert støtteben.. det har ikke combien =)

Vet ikke helt hva det er enda, men tenker at det kanskje er et sånt som er på basen til maxi cosien som går ned i gulvet?! (hvis du har det setet da og skjønner hva jeg mener) Er ihvertfall kid'en som er testvinner og tenker det gjerne er akkurat pga det støttebenet?!

Gav det mening?! hehe.. ;oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :o)

 

Har dessuten sett litt på forbrukerportalen sine tester. Der er det Izi Kid som kommer best ut, men dette kan visst bare brukes bakovervendt. Izi Combi kommer bra ut når det er bakovervendt, men ganske dårlig når det snues. Det er dessuten større sjanse for feilmontering siden det er kombisete. Maxi Cosi Priorifix kommer best ut av de forovervendte setene.

 

Vanskelig dette her altså, men tror jeg kommer til å gå for Izi Kid, syns ikke jeg kan kompromissere med sikkerheten.

 

Her er en link til den testen: http://forbrukerportalen.no/filearchive/smaabarnstoler_2007-2009.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke noe med den siste testen at Besafe izi combi kom så dårlig ut pga at den var "vanskelig å montere"?? Det er den jo ikke :) Hvis man bare gidder å lese bruksanvisningen :)

 

Står forresten en del om denne testen på hjemmesiden til de som lager disse bilstolene

 

http://www.hts.no/no/news/view_news.php?id=48

 

Izi _kid_ kan kun brukes bakovervendt, _combi_ kan brukes begge veier og _comfort_ kan kun brukes framovervendt.

 

Og combi har også støtteben, ikke bare izi kid som det er skrevet litt lengre opp her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magica: for å svare på spørsmålet ditt litt lengre opp her. Vi har besafe izi combi som er montert BAKOVERVENDT :) Og det kommer det til å være så lenge han kan sitte bakovervendt. Men vi kjøpte combi fordi det faktisk kan snues etterhvert og at vi derfor (forhåpentligvis) kan bruke stolen litt lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser det er mange som har combien som er kjempefornøyde med det. Sikkert et bra sete. Er enige i at man ikke skal svelge sånne tester rått, for de tester for så mange ulike ting. Ikke bare sikkerhet, så det at combien kom dårlig ut pga fare for monteringsfeil er jo litt misvisende. Jeg tror uansett vi har landet på Izi Kid med Isofix, så håper jeg at lille tryll gidder å sitte bakovervendt en stund til. Og ikke minst at hun får plass ;o) Ellers så kommer det forhåpentligvis en til som evt kan arve etterhvert ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...