Gå til innhold

TT kort - helt gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan TT kort fungerer? I forrige svangerskap fikk jeg tilbud om det fra legen fordi jeg fikk heftig vondt i bekkenet, som gikk bort heldigvis, så det ble aldri aktuelt. Men er det noen som vet hvordan reglene er? Er drosje da helt gratis, eller betaler man en liten egenandel? Lurer litt på dette bekkenet nå og ikke kan jeg kjøre til jobben heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler en bitte liten egenandel.

KJørte drosje for maaaange år siden, og dengang tror jeg den egenandelen var på 20 kr eller noe lignende.

Skrevet

Vet ikke om det er lokale forskjeller på dette, men det er en egenandel pr reise. Husker ikke helt hva det er men mener bestefar sa han betalte 15 kr engang?

Kommunen din har sikkert søknadskjema liggende på nett, så da bør du finne opplysninger om kriterier og priser også.

Skrevet

Egenandelen har variert litt, fra 15kroner og helt opp til 30 kr tror jeg? Så gratis er den i hvert fall ikke.

Skrevet

Tror en betaler ca 10% av summen i egenandel...

Skrevet

Bestemor har TT-kort og hun betaler samme pris som en bussbillett koster for en taxi-tur

Skrevet

Varierer fra kommune til kommune. Bor i Akershus og får en gitt sum pr halvår å kjøre for( uten å betale egenandel). Har heller ikke betalt egenandel/ ekstra for ledsager( men disse har vært barn da, er kanskje annerledes da). Derimot er det en egenandel på PASIENTREISER på 120kr. Dette har du ikke LOV til å bruke vanlig TT-kort til, da det kun skal brukes til privat reisebruk.Heller ikke kan det da brukes til jobbreiser. Du får eget kort til dette av kommunen.

I Oslo får man x antall turer i halvåret, mens ev. ledsager betaler bussbillett( vennina mi har kort derfra).TT-kort fra Oslo dekker bare Oslo pluss Gardermoen flyplass, mens Akershus dekker Oslo og Akershus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...