Gå til innhold

Strikkedilla


A+E

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som har strikkedilla her? Hva holder dere på med? Jeg er helt bitt av basillen og har lyst til å strikke allt mulig. Så kaldt som det har vært i det siste føles det veldig nyttig også, det er ingenting som er så deilig som noe hjemmestrikket når minusgradene kommer.

Jeg strikker en tynn lyseblå dress nå som er så myk og deilig, ellers har jeg strikket knestrømper, hentejake, tykk ullbukse ca str 6-8 mnd, til vinteren igjen. Strikker også gensere i str 5 og 7 år til de to andre små, som snart blir store i samenligningen:)

Har planer om et bilpledd i lanolinull. De to andre har det, og vi bruker dem i bilen hele tiden, det er noe av det jeg har lagd som er mest brukt over flest år.

Det skal sies at jeg er sykemeldt med bekkenløsning, og ikke kommer meg noe særlig ut, så da blir det OL, lesing og strikking.

Tipser forresten om en nydelig nettside for dere som leser mønster på engelsk (det er ikke så vanskelig, spør meg eller bruk google,så finner dere ut av det meste.

http://www.freevintageknitting.com/

http://www.freevintageknitting.com/baby.html

Har dere ikke strikkedilla fra før så får dere det nå.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ! Flott å høre at vi er flere som lider av det samme :) strikke dilla altså....

Jeg har ikke fått men til å strikke baby klær enda men strikker/hekler alt mulig annet. Har laga et bayteppe i slikealpakka som jeg er veldig fornøyd med ellers går det mye i luer og votter til kjente og kjære.

Ser du også har bekkenløsning, jeg også kjedelige gerieer det der...blir mye stillesitting og jeg føler meg veeeeeldig unyttig derfor synes jeg det er godt å i alle fall ha strikkinga nå :)

Lykke til videre med både baby og strikking.

Og p.s det va flotte linker du viser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Her strikkes det også gitt. Hadde vært flott om vi kunne delt litt på oppskrifter. Har så lyst til å strikke ei sparkebukse fra nøstebarn, men det må sendes og man får ikke kjøpt den uten å kjøpe garn samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har alle Nøstebarns mønster, men kan jo ikke legge det ut på nettet. Da er det nok noen som blir sure, opphavsrett osv. Jeg kjøpte alle mønstrene samtidig og bare ett nøste garn. Har strikket mange av de tingene, men jeg liker ikke garnet så det ligger i skuffen enda. Nå kommer mønstrene i en kjempefin bok, den er virkelig verdt alle pengene, selv om du må kjøpe ett garnnøste. Det som er litt vanskelig med å bytte garn er at Nøstebarnmønster ofte sier: strikk 22 riller. Lett nok det, men om du bruker et annet garn er det ikke like mange riller pr cm, ol. Prøvde meg på en supersøt lue, stakkars, håper ingen barn blir født med bananhode, men i så fall har jeg lue som passer:) Jada, men hvis du bruker litt sunn fornuft og greier å la være å følge mønstret helt slavisk går det helt fint. Har forrenten strikket mange ting hvor jeg ikke har forandret på noe og de ble kjempefine.

Har vist skravlesyken også, skal prøve å avslutte nå.

Hvis det er noen strikkere der ute så hadde det vært gøy å høre fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er også bitt av basillen! Har så vidt begynt på en liten hvit babyjakke/hentesett. Fine lenker ovenfor - sjekk også ut www.garnstudio.no, der er det også mye fint! Og forumet på www.hobbyboden.com er veldig bra for de med strikkedille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi er mange =)

 

Jeg sitter også hjemme med bekkenløsning. Og har lært meg å strikke nå etter jul =)

 

Jeg kjøpte boka Myk Start av May B. Langhelle. Den er helt fantastisk =) Jeg skjønner jo ikke døyten av en vanlig oppskrift, men det trenger jeg jo ikke med denne boka! Her står alt forklart med hele setninger. Superenkelt!

 

Jeg har strikket en kjole, ei hue og to små sokker som vi skal hente jenta vår hjem i =)

 

Ellers har jeg strikket hue og sokker til en venninde som netopp fikk ei tulle. Og nå holder jeg på med ei god ullbukse=)

Ja! Og jeg har strikket et babyteppe med lanolingarn fra Nøstebarna. Det ble kjempedeilig=)

 

Det er godt og kunne føle seg littegranne produktiv, fordet om en ikke kan støvsuge, rydde og denslags. Og det er så god følelse å kunne "lage i stand" for jenta vår =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...