Gå til innhold

Tråden for oss som er fattige..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange innlegg her inne jeg ikke greier å identifisere meg med..de som kjøper merkeklær, drar på dyre ferier og kjøper dyre gaver til barna sine..

Jeg er alenemor med dårlig råd og sliter med å ha mat på bordet og betale regningan.

Her kan vi gi hverandre oppmuntring og føle at vi passer inn! :)

Vil holde denne tråden på førstesida så de som kommer inn hit i lignende situasjon kan føle seg litt mer vel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og ikke bare det, men det skrives her mye om at vi som har dårlig råd har lav utdanning også. herregud da.. jeg har master, er nyutdannet, alenemor og klarer ikke å få meg jobb.

Skrevet

Alenemamma med dårlig råd her og..masse gjeld, og ingen jobb og gravid. Har tatt tak i det da, og ordnet avtale med kreditorer som jeg jobber beinhardt med. Leser alle sparetipstrådene her fanatisk nesten, og må si de har hjulpet meg :) Godt med en sånn tråd som dette, vi er bra folk vi uten så mye penger og!!

Skrevet

Utrolig trist å lese at dere har det så skrapt med tanke på økonomi.

Jeg har høy utdannelse og en grei jobb idag.

Den gang jeg var ung og dum opparbeidet jeg meg kredittkortgjeld og slet som søren med økonomien de første årene etter studier.

Det meste gikk til dumme lån..

Men jeg tok meg i nakken og ordnet opp med dyr gjeld.

KOntaktet banken og la alle kortene på bordet. Fikk gunstigere lån der og hjelp til å sette opp en økonomisk plan

Idag er jeg gift med en mann som tjener greit.

Vi har begge to jobber hver fordi vi skal bygge hus.

Vi har to biler og to barn.

Økonomien er grei.

Men jeg husker så altfor godt følelsen. den vonde følelsen som sniker seg inn hevr kveld når man skal sove. Alle bekymringene og frykten for at det ikke skal gå rundt.

Håper det løsner for dere også etter hvert...

Skrevet

De laget vel ikke denne tråden for at noen skulle synes synd på de. Å skryte på en "fattigtråd" ble litt kleint.

Her i huset har vi ikke god råd fordi vi kun har en inntekt, men det går rundt, men jeg går i stadig panikk for ikke å klare det. Kjipt, men forhåpentligvis er vi ute av uføret om et drøyt års tid. Så sant man klarer å få seg jobb etter endt studier.

Jeg skulle ønske jeg hadde mer kunnskap om å få en krone til å vare lenger. Kom gjerne med tips.

Skrevet

Det var nå bare godt ment fra 09:53. Får da være måte på hvor forsiktig en skal måtte trå. Leste det som et oppmuntringsinnlegg! Kjære vene.

Skrevet

Hovedinnlegger her..

Oppfattet det ikke som noe annet enn oppmuntring. Jeg tror alle som har hatt et snev av dårlig råd føler sympati med oss.

Jeg tenker slik at det viktigste er at vi ikke synes synd på oss selv!

Da faller man fort i offerrollen og det fører ingen sted hen.

Jeg er ikke rik på kroner og ører, men jeg har en fantastisk familie og det er rikdom større enn noen :)

Jeg har ikke råd til å gå på kafé, men å kose meg med Nestle sine kaffedrikker hjemme i min egen stue, mens mannen masserer føttene mine og sønnen min sover, det er så godt som gratis! :)

Hadde vært artig å høre hva dere andre gjør for å kose dere på en billig måte?

Biblioteket er stas, turer er helt gratis..

Noen som har tips til billige kaker og annet kos man kan lage i helgene?

Skrevet

"Jeg er alenemor med dårlig råd og sliter med å ha mat på bordet og betale regningan".

hvis du er alenemor, hvordan kan : "Jeg har ikke råd til å gå på kafé, men å kose meg med Nestle sine kaffedrikker hjemme i min egen stue, mens mannen masserer føttene mine og sønnen min sover, det er så godt som gratis! :)"???

Skrevet

hmmm....ja det var litt rart... men kanskje hun bare siterte noen??

Skrevet

Jeg tror kanskje hun mente at hun var "HI" av den kommentaren jeg kommenterte? Hehe. Er nok ikke selve HI.

Skrevet

Hovedinnlegger her..

Oppfattet det ikke som noe annet enn oppmuntring. Jeg tror alle som har hatt et snev av dårlig råd føler sympati med oss.

Jeg er ikke rik på kroner og ører, men jeg har en fantastisk familie og det er rikdom større enn noen :)

Jeg har ikke råd til å gå på kafé, men å kose meg med Nestle sine kaffedrikker hjemme i min egen stue, mens mannen masserer føttene mine og sønnen min sover, det er så godt som gratis! :)

Skrevet

Jeg tror nok mange av de som sitter best i det både bruker biblioteket og har hjemme kos. Det er jo en grunn til at det greier å opparbeide seg en god økonomi :-)

Skrevet

herer vi prøvere.. har husleie på 5000 + strøm.. et billån og begge har lånekasa å betale tilbake til... har ikke verdens beste intektene.. men vi har regnet oss frem til at vi hvertfall har penger nok til å få største drømmen i oppfyllelse, det å få et lite nurk :-D ble så glad da vi fant ut at vi ENERLIG tjener bra nok til det! har ventet på dette i snart 8 år! begge to har endret yrkene våre.. sambo har ingen utdanning, men fått jobb i barnehage nå (ut fra hvordan han jobber, så skulle man tro han har høy utdanning!) og jeg har gått noen kurs ol.. har selv utdanning som spess.ped, men fikk aldri noen jobb.. nå sitter jeg på komunehuset og trykker på pc og tar tlf, men tjener bedre enn før :-)

enda vi ikke kan koste på oss å gå ut for å spise, eller dra på kino mer enn ca 1 gang hver 4 månde, om vi får mer enn 1 barn nå.. så vil vi heller droppe de ute tingene som koster en del, enn å gi opp håpet på unge® :-D er jo ikke sånn at vi ikke kan gjøre noe koselig! vi og to vennepar av oss har "felles date" hvor vi hver tredje gang holder middag og film kveld.. spleiser på utgiftene :-D

Skrevet

Hovedinnlegger her..

Skrevet

Sorry, var ikke meg som starta tråden. Har mann jeg, men dårlig råd så slengte meg på tråden! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...