Gå til innhold

Kan jeg gjøre dette? Angående dyr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet in i ny leilighet for seks uker siden. Uka etter kom det e kattunge, ca 3 mnd på døra og mjauet og mjauet, tydelig frossen og sulten. Så vi slapp den inn..Det er en leilighet under vår, hvor beboerne ikke har vært hjemme i det hele tatt på den tiden vi har bodd her. Nå skal de flytte, var og tømte leilgheten i går, og påsto at kattungen tilhører dem. Dt jeg gjr nå, etter å ha hatt de boende hr i fem uker, gitt den mat og varme, er å ikke levere den ut..når folk drar fra en så liten kattunge ute nå sørge for stell til den, syns jeg ikke de kan kreve den etter så lang tid. Katten r husvarm her, og den er tydelig hjemme her. Så, kan jeg nekte å gi den ut, med grunnlag i at naboene dro fra den i fem uker uten å sørge for stell til den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart gjort det. Men juridisk vet jeg ikke helt om du har lov. Du kan jo alltids si at du anmelder dem til politiet for dyreplageri, for det er jo det når de har forlatt kattungen i fem uker, Kattungen hadde jo ikke overlevd uten at noen andre tok seg av den. Så får du jo se hvor langt de vil dra saken om de har trusselen om anmeldese over hodet!

Lykke til, håper det ordner seg. Sånne folk skulle aldri hatt hverken dyr eller unger.

Skrevet

Beklageligvis har de begge deler..

Men det å si at jeg anmelder dem for dyreplageri var en god idè. Uff, stakkars pusen var jo så sulten at når vi ga den litt mat her, hadde den nesten ikke tid til å tygge, den mjauet og åt om hverandre. Og den har tydelgvis vært ute på noen fryktelig kalde dager, skalv og frøs.

HI

Skrevet

Du har kanskje ikke lov å bare ta den, men de har ikke lov å misshandle den helle (å ikke gi mat er misshandling). Stå på ditt du HI:)

Skrevet

Blir så glad over å høre om mennesker som dere, HI =) Stå på ditt! Du har helt klart rett til å gjøre dette. Å true med anmeldelse er en god idè. Naboene har drevet mislighold av dyr.

Du kan også ringe FOD-gården eller Dyrenes Hus (google dem) for å få støtte på det du gjør. De kan ringe til naboen for deg og fortelle at de er involvert; da tror jeg de ikke vil gjøre mere tull.

Tusen takk for det du gjorde for lillepus!

Skrevet

Fod-gården ja, det var en god idè. Kjenner at det er ikke en bra følelse eventuelt skulle levere pus tilbake..Uff, skulle ønske folk kunne tenke godt igjennom det før de skaffer seg dyr, det er lvende vesener og ikke leketøy man kan slenge bort i en krok når man går lei. Om jeg får gjeom at pus skal være her, legger jeg gladelig i kronene til kastrering, så slipper man at eventuelt avkom springer rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...