juli09 Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 på sportsdelen til bugaboo er det fast sete- altså ingen mulighet for full liggestilling. H*n blir liggende med knekk i knærne... er dette skadelig for barnet på noen måte? ser at de aller fleste andre sportsvogner kan man legge barnet rett ut, men altså ikke her.. vurderer sterkt å kjøpe ny vogn da jeg tenker at det kan jo ikke være særlig behagelig eller godt for lille knøttet å ligge med knekk over perioder? Er kjempe fornøyd med vogna ellers, og ikke kommet over noen andre vogner med lignende funksjoner.. noen som kan hjelpe? evt tips om gode funksjonable sportsvogner?
snippsnapp Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Jeg har hørt at sportsdelen til bugaboo er veldig ergonomisk bra for barnet. Hadde den vært skadelig ville de nok ikke hatt den knekken. Er selv superfornøyd med vognen:)
Lykke X 4 Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Sportsdelen til buggis er ergonomisk riktig. Mine barn har stortrivdes i den og sovet bedre i den enn noen annen vogn.
snippsnapp Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Litt utenom tema, men når gikk dere over til sportsdelen? Hvordan reagerte babyen. Min er veldig nysgjerrig og blir urolig u bagen. Han er 6.5 mnd og jeg hadde håpet å ha han litt lengre i bagen. (og hvilke fargekombi har dere?)
Hiv o'hoi Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Sportsdelen til Bugaboo er utformet av fysioterapauter, så den er nok ikke skadelig, heller bra for kroppen til den lille. Vi gikk over til sportsdelen når Wille var ca 8 måneder.
FruTB Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Vi gikk over til sportsdelen da Bo var 5 mnd. Så lenge man ikke belaster ryggen (har den på midterste innstilling) så tror jeg ikke det er noe i veien for å begynne litt tidlig.
Trollemor75 Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Vi begynte med sportsdelen når gutten var 5 mndr, da han ikke lenger ville ligge i bag. Vi hadde han på "liggende stilling" i 1-2 mndr, deretter litt mer sittende. Vi liker vognen veldig godt. Trollet trives minst like godt som kompisene som har vogn med full liggestilling, og i motsetning til dem prøver han ikke å rømme fra den. For oss var det uproblematisk å skifte til sportsdelen fordi det var sommer, men nå bruker vi den med Voksi Urban pose, og det er plenty lunt for han der inne. Vet ikke hvordan det er med ditt barn, men mitt sover i alle fall aldri "rett ut"... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå