Gå til innhold

dere som har flere barn og mann som er mye borte...se hit da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har en super snupp på 23 mnd. Og skal nå i gang med søskenforsøk i mars. (IVF)

Første gull er også ivf barn, og det har ikke lyktes oss og bli gravid på egen hånd i mellom tiden, så nå er vi straks i gang med nytt ivf forsøk.

Vi har veldig lyst på søsken til lillegull, men har bare en liten ting som jeg tenker litt på:

Min kjære samboer er chief på supplybåt og er borte en mnd og hjemme en mnd i gangen. Da er jeg hjemme alene med mini, og det synes jeg til tider er ganske så slitsomt,(hvertfall nå som jeg har full jobb) enda mini er ganske så snill og ha med å gjøre. Sambo prøver og få seg jobb på plattform/rig, men er jo ikke garantert at han får til det før evt neste baby kommer.

ER det stor forskjell med et barn eller to???

ER egentlig litt redd for og ikke strekke til.....

takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har jobb som gjør at han kommer hjem hver kveld,men jeg svarer alikevel.

Vi fikk barn med bare 15mndr i mellom og vi har holdt på gutte/jentetur rutiner.Mannen min dro da på ukes tur da minst var 3uker.Eldste ble syk og jeg følte meg litt hjelpesløs,men det gikk.

Synes de nå har sååå mye glede av hverandre og at når minste kom gikk største i barnehagen og jeg fikk tid hjemme med lillegutt. Da har man iallefall det første året som kan gå litt i slowmotion.Det er slitsomt med hente/bringe/ jobbe/ hushold,men ikke så ille at man ikke bør få flere barn.innen du da skal ut i jobb igjen kan jo mannen ha fått jobb som er helt annerledes enn den han har nå.

Lykke til

Skrevet

Hei :)

Jeg har to jenter me to års mellomrom. Mannen min jobber også på båt og er nå fem uker borte og fem uker hjemme.

Jentene våre er nå 4 og 6 år.

Da nr to ble født slet jeg med bekkenløsnining i tillegg til at minsten hadde kolikk..hadde heller ikke full barnehage plass til den eldste..Dette var en tøff tid, spesielt når mannen var på jobb.. Fordelen var at jeg virkelig fikk avlastning når han var hjemme :) (han var da som din fire uker på/av) Vår minste ble også kronisk syk da hun var to år, noe som førte til enda mer ekstra arbeid..

Nå som de er eldre er det mange ting som er lettere :) Jeg prøver å vere flink å fokusere på fordelene med en sånn jobb når jeg av og til føler jeg ikke strekker til. Men å bli sliten inni mellom er nok ikke unikt me de som har menn som er borte på jobb, det blir nok alle småbarnsmødre inni mellom. Vi er veldig heldige som får så mye tid sammen i friperiodene.

Uansett angrer jeg ikke et sekund på at jeg fikk mine to små! :) Det er så fint for dem å ha søsken, og jeg tenker ofte på hvor glad jeg er for at jeg har fått to :)

Barna vil etter hvert aktivisere hverandre litt mer. Tenk bare hvor spennede det er for en baby å ha en søster eller bror å følge med på når de ligger på gulvet :)

Jeg er sikker på at du kommer til å strekke til! :) Man lærer etterhvert :) Litt slitsomt er det, men gleden er større enn "jobben".

Vi driver nå å leker med tanken på nr tre :) og har nok i den fobindelse noen av de samme tankene som du.. Vi heller nok nå mot en til i løpet av neste år.. :)

Vet ikke hvor mye du fikk ut av dette her :) Men håper det var litt til hjelp :)

Hilsen lykkelig to-barnsmor :)

Skrevet

Jeg synes vel det er mer slitsomt med en enn to. Den store overgangen er jo til en!! Har du barnehageplass til eldste og den ikke er mye syk, så er permisjon med barn nr 2 temmelig nice:)

Skrevet

Det ER mer slitsomt med to, særlig når den minste er nyfødt/spebarn og må ammes og passes på hele tiden. Men det går seg til!

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke at det er noe mer slitsomt med to barn fremfor bare ett. Min mann jobber mye og er mye borte men kommer jo hjem hver kveld eller natt. Han tar sin del av henting og levering, men resten faller stort sett å meg (både hus og barn). Synes det i grunn går ganske greit selv om det går utover min bacheloroppgave som skal skrives denne våren.

Skrevet

Tusen takk for svar damer :-)

Fint å høre andres erfaringer som er i samme situasjon.

Jeg får jo veldig mye avlastning av mannen når han er hjemme. så det er jo bare den perioden som han er borte som kan bli litt slitsom. Men det er jo ikke noe alternativ og ikke få flere barn. :-)

Også har jo lillesnupp full plass i barnehagen, så da blir det jo bra med tid hjemme til ny baby når den kommer. :-)

Så spennende og være i planlegginga/ prøvinga igjen, :-)

Dette tror jeg blir et fint år....håper vi blir gravide ved første forsøk,,,,,så begynner vi med husbygging i april. :-) flytter inn før jul vertfall......så skal vi i bryllupp til søskenbarnet mitt i sommer.

Deilige 2010.

:-)

Skrevet

Gode rutiner betyr alt. Har fire barn, to små og to på ungd skolen og en mann som jobber mye borte.Kan være borte opp til 2 mnd ..

Skrevet

Vi har 3 barn og mannen jobber på plattform.Han er borte 2 uker og hjemme 4 uker..

Dette begynte han med når jeg gikk gravid med nr.2..

Husker jeg grudde meg veldig men faktisk gikk det overraskende greit,det gjelder å lage gode rutiner så går det så fint så..

For 7 mnd siden fikk vi nummer 3 og nå merker jeg det er hektisk,mer hektisk enn jeg liker men alt går:)

Mannen min trives i den jobben han har og lønnen er bra så akkurat nå med høyt boliglån så velger vi likevel å ha det sånn.så jobber jeg heller mindre og kan være mye hjemme med ungene mens de er små..

Og så er han jo hjemme en hel mnd da....og det er jo virkelig et pluss:)

Har lagt inn gode rutiner og nå sover også lillemann godt på nettene så merker jo etterhvert at ting går lettere.Har også fantastiske svigerforeldre og foreldre som alltid stiller opp så det har jo mye å si:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...