Gå til innhold

Jeg vil ha katt, han vil har hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vi får begge to samtidig, kan det funke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe bra:-P Altså, er det vanlig at katter og hunder kan gå greit sammen? Vi blir ikke enige, så da sa han at vi fikk skaffe begge deler, hehe:-)

Skrevet

Jeg hadde både en hund og en katt på samme tid en gang og de var kjempegode venner :o)

Hunden var veldig stor, men når de lekte sammen var det hunden som fikk "bank" ;o)

Skrevet

Jeg er strålende fornøyd med å ha både hund og katt, vi fikk katten 3 dager før hunder. De er lekekamerater som bare rakkern!!:))

Skrevet

Så koselig å høre:-)

Takk for svar!

Skrevet

... må si katten er favoritten, altså *hysjhysj*.

Hunden skal luftes hele tiden.

Skrevet

Ja jeg har gitt klar beskjed om at det ikke er min hund så det blir hans ansvar. Så dermed er jeg skeptisk:-P

Skrevet

Broren min har katt og hund og de er verdens beste venner. Leker, lekesloss og sover tett i tett. Utrolig koselig ;-) De fikk begge

omtrent samtidig og det har funget supert.

Skrevet

Du burde ikke gå med på å få hund hvis ikke du er innstilt på at du også må delta med turgåing og omsorg :) Erfaringen tilsier at den som har ansvaret for hunden trenger hjelp fra den andre. Hvis du absolutt ikke vil gå tur, mate, leke og kose med den bør du nekte blankt å få en hund i hus.

Skrevet

Får dere begge to i hus samtidig har jeg stor tro på at det skal gå fint.

Hadde en nabo som fikk en valp og en kattunge samtidig og de var sammen hele tiden. Katten diltet etter når de skulle på tur.

Vi hadde hatt katt noen år før vi fikk hund. Og de kom greit overrens, men katten var tydelig sjefen. Hun kunne ligge mitt på gulvet å sove, og hunden gikk pent rundt ;) Har faktisk en mistanke om at de samarbeidet om å stjele mat fra kjøkkenbenken. Selv om jeg ikke kan se for meg katter som de som er flinkest til å dele..

Skrevet

Mamma og pappa hadde hund før jeg ble født. Tror hu var et par år da jeg kom. Da jeg begynte i 1. klasse fikk jeg en kattunge. De hadde respekt for hverandre hele tida, men ble jo aldri gode venner. Det gikk helt fint under samme tak. Litt senere fikk søstrene mine seg hunder ( hadde flytta hjemmefra). Og helt fra første stund var det tydelig at katta var sjefen. Han daska de på snuten alle sammen da de var valper og ingen krysset veien hans etter det. Nå har vi fått oss katt og den har truffet hundene til søstrene mine flere ganger, men han skygger heller banen i stedet for å heve labben. Går greit under samme tak det også og han blir som regel tøffere utover i ferieuka når vi er samla.

Vi kjøper hund nå til våren, da er katta vår to år. Regner med at det går helt fint etter litt innkjøring.

Tror det er viktig å ikke forvente at de kommer til å dele pute. Det går garantert greit under samme tak og de kan garantert leve side om side. Men som mennesker er også alle dyr forskjellig. Det er umulig å si hvordan utfallet vil bli med akkurat den katten og hunden du får i hus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...