Gå til innhold

Er det babyen som sparker jeg kjenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg er veldig usikker nå.

Er bare i 17ende uke, og førstegangs. Men, igår så kjente jeg noe helt nede på magen, hvor livmoren ligger, som jeg ikke har kjent før. Har kjent det samme igjen idag. Det er ikke luftbobler eller noe, for det er akkurat hvor livmoren er, og alt av luftbobler kjenner jeg lenger oppe. Det er ikke likt slik som andre har forklart de første sparkene, ikke kiling eller noe, kjennes mer ut som litt hardere spark. Og jeg kjenner det best fra utsiden, når jeg holder litt hardt på magen. Barnefar kjente det og når han holdt på magen.

Kan det være babyen som sparker? Så kjenner jeg det så godt allerede?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente de første bevegelsene som om jeg hadde en liten fisk i magen, som en liten fiskehale som beveget seg. Ville tro at at det i uke 17 skulle være umulig for noen andre å kjenne det pga størrelsen til fosteret.

Uansett, det er så herlig når man kjenner de første bevegelsene til den lille spiren. Lykke til videre:)

Skrevet

Når du er i veke 17 er det slett ikkje umulig at det er babyen du kjenner nei :o) Eg kan ikkje hugse når eg kjente første på utsida, men kjente det innvendig i veke 17.

Når ein kjenner babyen på utsida av magen kan vel og ha noko med magefeitt å gjere? Eg har nok å ta av :D

Skrevet

Det er sikkert babyen dere kjenner ja:)

Da jeg kjente de første sparkene var det som en boble som sprakk i magen min. Fikk og følelsen av at det var en liten fisk som sprelte der, hehe:) Helt utrolig deilig følelse!

Jeg har bare et barn og kjente spark i uke 17, mannen min kjente ikke sparkene på "utsiden" før i uke 20 eller 21. Men jeg har litt ekstra magefett, så det er sikkert derfor, hehe;)

Ett år siden fødsel, og jeg har fremdeles fantomspark i magen, helt herlig:p

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg ventet meg egentli litt kiling eller en liten fiskehale som mange sier, derfor jeg ble veldig usikker når jeg kjente dette, for det var så sterkt. Fortsatt litt i tvil, trodde ikke babyen hadde styrke nok til at det kunne kjennes på utsiden enda. Men jeg har aldri kjent noe slikt før!

Kan jo nevne at jeg har svært lite magefett, livmoren ligger liksom rett innenfor huden kjennes det ut som;)...

Jaja, jeg finner vel ut om noen uker om det faktisk er babyen jeg kjenner eller ikke... :)

HI

Skrevet

Jeg kjente bevegelse utenpå for første gang i uke 17 med nr to. Er ikke umulig det. Babyen er jo ca 15 cm allerede:)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Sånn hadde jeg det også, jeg ventet på "sommerfugler", "bobler som sprekker" eller "fiskesprell", men jeg kjente bestemt dytting fra inni magen. Nesten som at noen dyttet med pekefingeren. Jeg skjønte at det var babyen da jeg var 17+2 (for en hukommelse!), og da så jeg det også utenpå magen. Jeg hadde kjent og sett det før, men jeg trodde ikke at det var babyen, fordi det skulle jo kjennes ut som fiskesprell eller lignende! ;-)

Bevegelsene ble sterkere for hver dag som gikk, og etter uke 20 kjente jeg ikke spark lenger, jeg kjente bare rulling :-)

Skrevet

ÅH, akkurat sånn har jeg det også! Da er det vel sikkert babyen jeg kjenner da:)..

Takk for flott svar:)

HI

Skrevet

her merket jeg første tegn på liv allerede i uke 14.. i uke 19 kjentes spark på utsiden.. så det kan nok stemme det :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...