Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Hvordan gjorde dere det med mat til barnet? De får vel ikke servert spesiell barnemat på flyet? Smurte med brødskiver? Tok med middagsglass? Er det mulig å få varmet opp på fly?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Du kan ta med glass og få varmet opp på flyet. Noen ganger har de glass, men da vet du jo aldri hva du får... Greit å ha med noen skiver også, og gjerne oppskåret frukt/kjeks/rosiner. Jeg pleier å tenke gjennom hvor mange måltider barnet vanligvis har på den perioden vi skal reise og ta med til det + litt ekstra i tilfelle forsinkelser.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Jeg hadde med en matboks med skiver, og bokser med leverpostei/makrell i tomat. Hadde med små bokser målt opp med grøtpulver, fikk varmt vann på flyet. Middagsglass husker jeg ikke om jeg fikk varmet, lurer på om jeg ga glasset da vi mellomlandet og fikk det varmet opp på flyplassen. Ellers hadde jeg med bokser med fruktpure. Flyturen var 11 timer, men hele reisen tok vel nærmere 20 timer. Du bør ha med nok ja, får ikke noe særlig på flyet, evt et rundstykke eller noe. Jeg hadde med litt for lite, det var dagflygning, og han ville ikke sove noe særlig og da gikk det mer mat.... Ta ellers med flere skift enn du tror, min bæsjet seg ut fra topp til tå på heathrow:( Måtte nærmest klippe han ut av klærne:( Hadde med bare ett skift, så det gikk såvidt helt frem.
eggstokk Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Vi reiste til Thailand med jenta på 12 mnd. Vi hadde med oss NAN-melk, den som er ferdig til bruk. Ellers hadde vi med grøt og fruktmos som også var ferdig til bruk. Ellers fikk hun smake mat av oss når vi spiste på flyet og på flyplassene.......Hadde også med et par frukter, kjeks og en liten sjokolade for bestikkelse når hun ble sur.....:-) Gikk kjempegreit.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 tok med masse babymat på glass,til mellommåltid. fruktdesserter og juicer.tok med grøt og fikk kokt vann på flyplassene vi var på. Fikk grøt før flyturen da, ble så pes ellers.tok også med kjeks for småbarn (HIPP kjeks) bare for å være på den sikre siden om poden ble sulten. tok med engangsleverposteibokser og brødskiver samt kniv,da kunne han få mat når som helst. tok med ALT for mye mat:) men heller det enn omvendt!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Du tok med KNIV?!?! Fikk du den gjennom sikkerhetskontrollen da?!?!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 trenger ikke akkurat en slakterkniv for å smøre ut leverpostei da!tok med en trekniv eller var den laget av plastikk?iallefall fikk vi den med oss
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Vi hadde også med plastkniv til å smøre ut leverpostei med. I nødsfall får du til å gni det utover med en skje også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå