Gå til innhold

hvor mange med 2-3 barn eller mer jobber 100%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har to stk og hadde aldri maktet å jobbe 100%. ville bare blitt stress og mas. hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 4 stk.

Da jeg hadde 1 jobbet jeg 100%.

Da jeg hadde 2 gikk jeg 100% på skole.

Det samme når jeg fikk nr 3.

Jobbet 100% etter at jeg var ferdig på skole.

Da jeg fikk nr 4 jobbet jeg 100%, og etter en stund begynte jeg på 50% videreutdanning i tillegg.

Dette har jeg gjort nå i 1.5 år, og forventer å gå 50% på skole i tillegg til 100% jobb enda 1.5 år til.

Skrevet

Jeg har fem og jobber selvfølgelig 100 prosent.

Skrevet

gud av meg. flink du er....men da må mannen stille opp på lik linje?men får du tid til å være med barna på alle aktiviteter da og hvor gamle er de?

da jeg var liten var det kjørelister til kamper og trening.men har inntrykk av at alle foreldre er med på alt om dagen.

mine barn er 1 og 4 år. men noen hobby får du ikke tid til vel?

Skrevet

Vel, vi andre stresser. Har du råd til å gå ned i stilling så er det fint for deg. Men husk at det får konsekvenser senere i livet (pensjon).

Skrevet

det med pensjonen vet jeg godt. veldig dumt,men føler jeg vil ha bedre tid med unga også. jeg jobber nå ca 60%,men skal ta litt ekstra vakter.klart det blir trangere økonmisk fordi vi har mye lån,men føler det er verdt det. har jobba 100% i 7 år føre dette.er det under 75% stilling pensjonen blir redusert ?

Skrevet

Jeg har 2 barn, og jobber 100 %, har egentlig kunne tenkt meg å jobbe 60-80 %, men det får vi vurdere når samboeren er ferdig utdannet.

Når sambo er på sjøen, så er det ganske så hektisk. Størsta (snart 8 år), er med på dans og der bytter vi heldigvis på hvem som kjører så blir hver 4.dje uke da. Ellers så er ungene med på skirenn en dag i uka nå i vinter, og fotball ellers. Jenta er også med på håndball.

Så ukedagene flyr, og helgene prøver vi å kose oss sammen og nyte tida vi har ilag.

Skrevet

Det er bare mannen som jobber her.

Jeg jobbet 100%, om ikke mer når førstemann begynte i barnehagen. Gikk vakter og tok alt. Å tjene penger, bidra og føle seg nyttig i samfunnet gikk til hodet på meg.

Så ble jeg gravid med nr to, jobbet og gikk desentralisert skole helt til jeg gikk på en smell. Bekkenløsning. Klarte så vidt å dra på samlinger.

Idag har jeg vært hjemme i permisjon i 10 mnd, og har hatt begge hjemme.

Er gravid på nytt, og kommer til å ha barna hjemme helt til de blir to-tre år og har godt av å ha en halv plass i barnehagen.

Er den beste jobben jeg har hatt så langt :)

Skrevet

100 % og 2 barn. For meg har redusert stilling aldri vært noe alternativ, men så er jeg veldig glad i jobben min og liker å utvikle meg på innen den bransjen jeg har valgt å jobbe i.........

Skrevet

Jeg har 8 og jobber 100%.

Skrevet

Her jobber begge 100 % og har to barn. Bir ikke så mye stress og mas da jeg jobber skift og ikke 8-16. Det kunne aldri falle meg inn ;) Da hadde jeg følt stress og mas.

Skrevet

Har to barn og jobber 100%. Har en jobb der det ville fungert dårlig å jobbe redusert. Jeg ville egentlig bare måtte ta igjen for fridagene når jeg var på jobb:) (er en svært spesialisert rådgiver i staten). Har god fleksitidsordning, så jeg jobber mye når jeg kan og tar korte dager når det krevs.

Dessuten jobber mannen min turnus (mest natt), så det er som regel folk hjemme her. 2,5-åringen er i barnehagen ca 0830-15 og niåringen kommer hjem etter skolen.

Vi spiser alltid middag sammen ca kl 16.

Skrevet

Min mann MÅ ikke stille opp på lik linje, han gjør det fordi det er naturlig på lik linje som meg.

Vi bor i kort-kort gangavstand til alle fritidsaktivitetene til barna, barnehagen, skolen, jobben min, butikker ol. kjøpte oss hus veldig strategisk=)

Jeg har ikke ambisjon om å være med barna på alle aktiviteter. Noen treninger kan de dra på alene.

Vi har en naturlig deling av fritidsaktiviteter til barna - han er idrettsmenneske og tar seg av den biten, mens jeg er musikkmenneske og tar meg av den biten.

Eldste går på skirenn 1 gang i uka, turn, fotball, 4h, gitar.

Nest eldste går på skirenn, fotball, trommer.

Tredje går på skirenn, turn og fotball.

Yngste går kun på skirenn da hun ennå bare er 3 år.

Hobby til meg selv...vel jeg spiller i korps og det er det=)

Skrevet

Jeg har 2 gravid med nr 3, og jobber 100%, vurderer å redusere til 80% men vi får se hvordan vi får dagene til å gå opp når hverdagen kommer igjen...:)

Skrevet

Pensjonen beregnes av inntekten. Når du reduserer stillingsprosent reduseres inntekten, og dermed pensjonen.

Skrevet

Jeg har jobbet 100% hele tiden, men akkurat nå er jeg i permisjon med nummer fire. Synes ikke det er noe problem egentlig, men har selvfølgelig vaskehjelp. Når de blir større trenger en ikke være med på alle treninger, f.eks kjører mannen min 3.klassingen til fotballtrening og løper en tur selv mens guttungen trener, to fluer i en smekk.

Eneste vi sliter litt med er tid til skikkelig mat når barnas aktiviteter starter fem eller halv seks. Derfor vurderer vi at jeg går ned i 80% når jeg skal tilbake i jobb nå, da kan jeg jobbe 6 timers dag og få tid til å lage skikkelig middag til kl fire. Vi har også valgt å la barna bare få være med på en ting hver så lenge de er så små at de må følges. Når de blir eldre og kan sykle selv kan de være med på mer også..

Skrevet

jeg jobber 100% nå. Har 2 barn.

Nå går jeg i et vikariat, har gått i et 50% vikariat pluss at jeg har fått vakter slik at jeg har kommet opp i ca 100%.

Har opprinnelig en 14% helgestilling, hvor jeg også fikk vakter i tillegg så jeg kom oppmot 100%.

Må si jeg synes det er greiest å ha 100% å vite når jeg skal på jobb i lang tid på forhånd, og kunne legge opp og planlegge lang tid i forvegen med tanke på det.

Når jeg bare hadde 1 barn jobbet jeg 100% kun dagtid(i barnehage) og det syntes jeg var utrolig slitsomt. Men jeg var alenemor i tillegg, så det har kanskje noe å si.

Skrevet

Skal ha nr tre nå, men kommer til og gå tilbake i 100% når vi er ferdig med permisjonen. Er ped leder og har da 4 og en halv time i uka i (herregud hva heter det nå igjen, jaja sånn er det og være høygravid. Noe på forsvinne bort) Så det hjelper en del. Gubben må stille like mye opp som meg påp ungenes aktiviteter så det kommer til og gå. Alt går bare man vil og ikke stresser seg opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...