Liten på jord, stor i ord Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jenta vår har begynt å bite - hun tar gjerne tak i en finger og hogger til. Det gjør selvsagt fryktelig vondt, og det går stort sett utover meg. Til nå har vi reagert med at hun blir tatt ut av situasjonen, og må sitte i en stol på gangen. Hun griner og blir fryktelig sint når hun må sitte der. Mannen min går bort til henne når hun har roet seg, og forteller hvorfor hun sitter der, at mamma fikk vondt og at hun skal gå bort å si unnskyld. Det gjør hun, og det stikker i hjerte mitt når hun kommer med tårer i øynene og sier: -Innskild, mamma... Da sier jeg at vi ikke må gjøre sånn med hverandre, fordi det gjør vondt osv osv. Dette har skjedd 2 ganger bare i dag, så jeg blir litt usikker på om hun faktisk forstår at hun "har vært slem" og at det ikke er lov. hvordan reagerer/straffer dere i sånne tilfeller?
petite fleur Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Vi straffet på samme måte som dere for biting, og etter 2-3 uker ga han seg med bitingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå