Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 To bodyer, ei bukse og en liten bamse. Vet hvor det er kjøpt, og at det har en verdi på samlet kr. 150 (ca). Av alle vi fikk gave fra så var det altså gaven fra svigers (barnets besteforeldre) som var "minst". De har god økonomi og er ikke spesielt gnine sånn ellers. Dette plager meg forsåvidt ikke, men jeg syns det var så merkelig. Ser for meg at jeg kommer til å ta av når jeg får mitt første barnebarn. Mine foreldre slo til med vogn, ullklær, vognpose, leker og lekegrind (jeg mener ikke at det er "forventet" å kjøpe så mye altså)
Gjest Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Synes det var en fin gave jeg, uansett pris.
Gjest Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Jeg synes sånne innlegg er merkelige jeg altså. Skal dibberne nå sitte her og slenge dritt om en dame som kjøpte ting hun tenkte at var nyttig og søte, bare fordi det ikke kostet nok for deg? Kom deg ned på bakken, for det første har du antagelig ikke så god innsikt i folks økonomi som du tror, for det andre er det frekt å henge seg opp i pris på gaver du får og for det tredje er det helt patetisk å skulle ha med seg fremmede på å slenge dritt om en som prøvde å være grei....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 min mor samlet alle de gamle klærne jeg og broren min hadde da vi var små og sendte de i posten....
Lillebror og stoerebror Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Vi fikk ingenting til noen av barna, men svigermor er verdens beste bestemor. Kjærligheten tilbarnet er så mye større enn det hun kunne kjøpt.
♥Nemi♥ Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Min mamma samler også de klærne som vi hadde da vi var små, og det er jeg kjempe takknemlig for Er flere som skal komme med bruke klær til meg når de vet hva vi får, og jeg er kjempeglad for det:D
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Akkurat sånne innlegg som dette her som får meg til å tenke: "voks opp, bortskjemte jente"
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Hva var det som var verste. At de ga så "lite", eller at de ikke kunne måle seg med dine foreldre. Jeg synes dine foreldre sin gave er mer å reagere på. Det var altfor mye, synes man bør kjøpe slike ting selv og ikke sy puter under armene på ungene sine.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Jeg pleier aldri å tenke over prisen på gavene, men jeg husker jeg tenkte litt over det første julen til poden. besteforeldrene på farsiden hadde to barnebarn, den ene fikk et langhåret lammeskinn mens vår frøken fikk en bukse og en genser. Da kjente jeg at jeg ble litt skuffet på datteren vår sin vegne, liker ikke at det blir gjort forskjell. Men om de så hadde fått et par hjemmestrikkede lester hver villle jeg ikke tenkt over det.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Synes det var en kjempefin gave jeg!! Det som teller er at det er besteforeldre som er glade i babyen, ikke hva babyen får!! Trodde det var et selvfølge jeg at de vordende foreldrene skulle kjøpe alt av utstyr selv, frem til jeg begynte å være på dette forumet. Nå sier ikke jeg at det nødvendigvis gjelder deg HI, men fy søren så mange utakknemlige troll det er her inne...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Vi fikk tre røde plastroser og jeg en kopp med 'mamma' på fra min mor, og lillejenta fikk litt klær jeg og mamma fant på superduper salg, og hos svigermor har vi ikke fått noe, eldste mann fikk ikke julegave heller, for hun har ikke supergod råd, så vi sa at gaver ikke var nødvendig nå som de er så små.... Gud jeg er glad jeg ikke er så gribbete at jeg skal få alt jeg trenger.....
Agehya Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 Hadde jeg fått vogn ++++ i barselgave hos min mor, hadde jeg følt det var ubehagelig. Det er jeg som får barn, og dermed er det mitt ansvar å skaffe til veie utstyret. Min mor gav hjemmstrikket hentesett, og svigermor gav body, sparkebukse og lue. Og så fikk jeg blomster og koselige kort.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 Svigermødre kan ikke gjøre noe rett. Har sett damer her inne KLAGE fordi svigermor kjøpte Voksipose (men hun hadde jo kjøpt feil farge! Gjett om dama skulle ringe svigermor, for DENNE ville hun jammen ikke ha - hvor ble det av respekt for foreldrene til barnet!?), fordi svigermor handler FOR MYE (Da kunne jo ikke mamma'n handle så mye hun ville, for da hadde jo ungen alt allerede!). Eksemplene er mange, men dette får holde. Lykke til med forholdet til svigermor HI.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #14 Skrevet 27. februar 2010 Syns det var en fin gave jeg:) Hva vet du om økonomien deres? det kan jo være at de holder ting skjult. Kanskje de har masse kredittkort gjeld, eller at det er noe annet:) Ikke klag, vær glad for det du fikk=)
RagnaRettpå Skrevet 27. februar 2010 #15 Skrevet 27. februar 2010 Tror du svigerforeldrene dine er mindre glad for det nye barnebarnet enn du ser for deg at du kommer til å bli for ditt eget? Kommer selv fra familie og omgangskrets hvor det å "ta av" av glede pleier å komme til uttrykk i gaver, godord og utadvendt glede. Har lært at andre oppfører seg annerledes, men er like så glade på egne og andres vegne. Måtte smile litt i skjegget når mannen min kjøpte skibukse i stor størrelse i fødselsgave til meg da første ble født midt på vinteren. Ikke visste han at venninnene mine får gull og diamanter, han ville at jeg skulle ha noe å ha på når jeg skulle ut å trille. Den var til og med kjøpt på tilbud, sa han, fornøyd med det siden han vet jeg pleier å like å gjøre gode kjøp...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Gnien farmor ja. Jeg hadde sett rart på henne om det var noe sånt min hadde kommet med. Heldigvis ga hun 5000 kr til småen så kan ikke klage. HUn er heldigvis ikke gjerrig med penger eller kjærlighet..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #17 Skrevet 27. februar 2010 Syns det var en fin gave jeg Kanskje de føler seg tilsidesatt fordi dine foreldre har kjøpt "alt" ungen trenger?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #19 Skrevet 27. februar 2010 Jeg syns det var lite. Jeg forventer nok litt mere. kanskje ikke fra svigers.. Men iallefall fra mine foreldre. Vet ikke hvorfor jeg tenker sånn.. Kanskje litt bortskjemt? Føler at det er dems måte å "glede" seg over ungen på.. Blir veldig rørt når di kommer med ting til babyen:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #20 Skrevet 27. februar 2010 Helt enig HI, synes det var kjempegnitent. Akkurat som min svigermor. Da mini ble født ga hun gave for ca 150 kr, og til dåpen ga hun en brukt sølvskje og et sølvarmbånd. Jada. Helt greit hvis hun var en engel ellers og øste av kjærlighet og godhet, men det er hun ikke. Hun gidder ikke løfte en finger for noen av oss, og er spydig og sarkastisk med de eldre søskenene. Egoistiske hurpe... Min mor har gitt ufattelig mye, både av penger og omsorg fordi hun ønsker det og elsker barnebarna, og det er jeg evig takknemlig for. Koster jammen ikke lite å ha barn selv om man har normal inntekt... Og alle dere andre kan være så prektige og takknemlige dere bare vil, jeg synes i hvertfall svigermoren din er en gnierlus!!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #21 Skrevet 27. februar 2010 Folk er forskjellige, og det går ikke an å være bitter for sånne ting. Vi også har både besteforeldre som kjøper dyre ting, er helt oppslukt i barnebarnet sitt, og besteforeldre som ikke kommer på besøk, glemmer bursdager, osv. De er som de er, vi har alle rare familier, men jeg er virkelig glad for at gutten i det hele tatt har besteforeldre. Å henge seg opp i sånne filleting gjør bare livet bittert.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #22 Skrevet 27. februar 2010 vi fikk en leke til å henge i taket fra IKEA til 30 kroner. mens hun hadde handlet møbler til seg selv for flere tusen kroner.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #23 Skrevet 27. februar 2010 synes det var en kjempefin gave og helt tåpelig av hi å legge ut et innlegg her bare fordi den kostet litt for lite. Avogtil kan det faktisk være vansklig å vite hvor mye det blir forventet at man skal bruke på gaver også...ikke sikkert hun vet at mange andre "tar av" når de skal kjøpe en sånn gave...dessuten så er det ikke sikkert hun har hatt råd til mer ,det vet ikke du noe om hi. Skam deg!
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 27. februar 2010 #25 Skrevet 27. februar 2010 Dette hadde jeg ikke tolerert. Hvorfor er du sammen med mannen til en sånn kvinne? Kvitt deg med ham. Hva tror du skjer når dere får barn nr. 2. Alle vet at det blir mindre stas med andremann. Da ender dere kanskje opp med å få noe ræl fra nille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå