Gå til innhold

De målene på UL arket.Hvilke mål har dere og hvilken uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer litt for etter å ha sjekket dette med andre og også med UL jeg hadde på sønnen min så føler jeg at det er en feil her...ikke med mange dager, men mange nok når en går der stor og sliten på slutten...

I følge termin før UL 19+4, I følge jordmor etter UL 18+2....

BPD: 47

MAD:43

FEMUR: 31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var på UL var jeg i følge jordmoren 18+1, la inn termindato på nett når jeg kom hjem og fikk 18+3

BPD 44

MAD 42

FEMUR 26

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

BPD: 45

MAD: 39

FEMUR: 28

Detter tilsvarte 18+4 i følge JM på Ullevål. Jeg har jo sikker termin pga IVF og målene tilsvarte at jeg hadde kommet en dag lengre enn terminen min er.

Synes det er rart at du ble satt tilbake så mye på de målene....

Skrevet

Nå er jeg like forvirret som forrige gang jeg var grvid husker jeg. For de tingene der står ikke på mitt ul ark denne gangen heller.

på mitt står det: HC:157 AC:140 FL:28 BPD:45

Dette tilsvarte uke 18+4 da.

hvorfor er målene mine annerledes og heter noe annet? utenom BPD da...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

HC er det samme som CRL - lengde fra hode til rumpe, mitt slikt mål var på 152 (mm)

AC er det samme som ATD - vet ikke hva det betyr, men mitt mål var 129.

FL virker å være det samme som FEMUR ut fra målet ditt....

Skrevet

Oki:). men hva er MAD og hvorfor har jeg ikke det målet da?

Skrevet

Hun må jo ha skrevet feil og ment 19+2, for jeg var på UL i går og fikk vite at jeg var 18+6 med følgende mål:

BPD:45

MAD:41

FL: 28

Så jeg er enig med deg og de over som synes det var rart med de målene du oppgir!

Skrevet

Jeg var 19+4 i følge ul'en og hadde disse målene:

BPD: 48

FL: 31

Skrevet

jeg skjønner ikke helt hva hun har tullet med jeg... skal snakke med jordmoren min på helsestasjonen tror jeg. for mens vi var der kom det opp termin dato ut i fra målene også som sto på skjermen etterpå og da sto det 23. juli, men hun har satt 29. juli på UL arket...

Jeg vet det ikke er så mange dagene det er snakk om, men kan være mange dager hvis en må gå overtid, eller at man mister noen dager av perm, eller om man skal være VELDIG uheldig at fødselen setter i gang i det jeg merer er uke 23 mens de da går etter UL og mener det er uke 22. da får man jo inegen hjelp :(

vet det er dumt å tenke sånn hvis atte om atte... men jeg føler ikke terminen stemmer...

Skrevet

her er måla da jeg var 17+6.

BPD-43

MAD-41

FL-27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...