Diddels Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Er det vanlig å få gave av mannen etter fødselen? Det visste jeg ikke, hva skal en slik gave være? Vet jo at man får gaver til babyen av familien, men diamantsmykker til seg selv av mannen? Hææ?? Og bør man ikke da gi noe tilbake? Hva skal det være da? Klokke? Ny PC, ny bil :S?
Anabelle2010 har født! Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Har ikke akkurat fått diamanter, men med første fikk jeg en perle til et gullkjede jeg hadde fra før. Til andre fikk jeg et sett med smykke. armbånd og øredobber fra Pilgrim. Jeg kjøpte ikke pappagave da siden dt er vi gravide som gjør "jobben" med å bære fram barnet. Denne gangen tenkte jeg at jeg ville kjøpe en liten overraskelse til mannen min fordi jeg har vært mye sengeliggende og dermed har han fått MYE ekstra i hverdagen. Synes ikke det trenger å være allverdens, men det er hyggelig med en liten overraskelse. Denne gangen tenke jeg å hinte om en stor bukett rosa tulipaner... elsker tulipaner ;o)
gleder seg til nr 2 kommer Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 jeg venter mitt andre barn nå, min samboers første... vet ikke om dette er så veldig vanlig, jeg fikk ikke no gave av min datters far når hun ble født, fikk blomster... og det var mer enn nok for meg! vi fikk jo en nydelig datter, som i selv er en stor gave! vet ikke hvordan det blir denne gangen da dette barnet har en annen far, men jeg forventer absolutt ingenting av ham.. og kommer ikke til å gi ham noe heller...barnet i seg selv bør være den største gaven man kan gi hverandre, ingenting kan jo overgå det! :)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Fikk tilfeldigvis høre om dette når jeg gikk gravid med vår første. Jeg fortalt han da at det var vanlig, hehe;-) Fikk diamanter og en god turjakke (canada goose). Jeg kjøpte en gave tilbake (en liten en) og skrev et fint kort, da min inntekt var kun en brøkdel av hans Kjøpte en fin cubansk sigar og saks som han skulle ha til feiringen av barnet med kompiser! Kostet vel totalt kr. 500,-
Wera72 Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Dette er ikke vanlig i min omgangskrets, men syns en bukett blomster høres mest normalt og greit ut. Diamanter etc. blir for meg litt vilt og heller noe man gir i feks morgengave etter bryllup. En bok til mor og en søt bamse til babyen hadde vært koselig å fått av far. Men aller viktigst er omtanke og hjelp i det daglige når man kommer hjem med baby.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Fikk ingenting, men hadde heller ikke forventet det. Tror nok at vi begge var en smule omtåket og lykkelig nyforelsket i den lille, altså et litt annet fokus enn oss selv hehe;) Men jeg satte stor pris på små overraskelser og hjelp mens jeg lå på barsel, f.eks at han kjøpte deilig take-away mat til meg, hamstret salami osv:p
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Jeg fikk og skal få en diamant i allianseringen min
Diddels Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2010 hmm, tror jammen ikke at jeg får; ikke at jeg trenger heller... men bodyshop stelleprodukter kunne jo være fint
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Jeg har ikke fått noe som helst etter mine to tidligere fødsler. Hadde vært koselig med en blomst i det minste, men fikk ikke det heller. Sist fikk jeg et sølvarmbånd av svigers da. )
maibaby2012 Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Jeg fikk ikke noe sist. Visste egentlig ikke at det var vanlig heller, men det hadde jo vært koselig med en liten overraskelse da:-) En bukett/blomst f.eks!
snurretassa Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Én ting er at JEG vet at det er mange som får noe etter ungen er kommet, men så lenge samboeren min ikke vet det og ikke er "gavetypen", bryr det meg veldig lite om jeg får noe eller ikke. Vi er generellt ikke spes opptatt av gaver og sånt, så dette tenker jeg veldig lite på. Man får gjøre det som er naturlig for en selv.
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 jeg har en mann som i utgangspunktet ikke skjønner at jenter syntes det er hyggelig med en blomst i ny og ne etc. MEN når nr en kom fikk jeg store enstens diamantøredobber, med nr to fikk jeg ole lyngaard diamant øredobber som matchet kjedet jeg fikk i morgengave, og denne gangen setter han inn to stener til i forlovelsesringen min slik at jeg får en sten for hvert barn. Syntes dette er veeldig mye, men syntes også det er superhyggelig at han setter pris på jobben jeg gjør i 9 mnd, og ikke minst når babyen kommer med nattevåk og amming etc.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 Fikk ikke en dritt, samboeren min skjønte ikke vitsen med dette idet han jo var like sliten, han hadde jo sovet dårlig et par netter må vite..... Så forventer ihvertfall ikke noe denne gangen... Jeg blir overlykkelig hvis jeg får litt ekstra hjelp til husarbeid de første par ukene etter fødsel, ikke storforlangende her i gården nei...
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 28. februar 2010 #14 Skrevet 28. februar 2010 Jeg fikk Englebarnsmykke første gang, og har ønsket meg enda et anheng til det i gave:-) Men bare for å ha det sagt - dere får ingenting uten å si det rett fram:-p
Anabelle2010 har født! Skrevet 28. februar 2010 #15 Skrevet 28. februar 2010 Ja, litt sterk hint-ing trengs ofte til selv den beste mannen ;D
3. barn på vei:-) Skrevet 1. mars 2010 #16 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har fått gaver av mannen min etter fødselen av de to forrige barna - og synes at det er veldig koselig:-) Koselig med en oppmerksomhet etter et langt svangerskap og en hard fødsel...
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 1. mars 2010 #17 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har ikke fått det med de to forrige og hadde ikke forventet noe heller. Men jeg hadde jo ikke nektet å ta imot noe akkurat da. For oss har det kanskje handlet mest om økonomi og prioriteringer. Han har derimot stilt opp som en ekte helt begge gangene og tatt vare på oss på en helt unik måte, så bare følelsen av omsorgen osv har vært nok til å glede meg. Hadde jeg ønsket meg noe så hadde blomster holdt mer enn nok for min del.
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 1. mars 2010 #18 Skrevet 1. mars 2010 for meg (i min omgangskrets/oppvekst) er det helt vanlig att far kjøper en barselgave til mor.. jeg har ønsket meg fenalår, hihi! for jeg elsker det, og har holdt meg unda hele svangerskapet.. abstinenser:P har vell nesten mer krevd enn ønsket. men én gang lillegutt er ute! haha jeg har nevnt att han kan ønske seg no av meg å, men jeg gir jo han babyn i gave sa han, så da:) får se om det blir no fenalår da, men regner med en liten oppmerksomhet uansett. han er vledig omtenksom når det gjelder. og litt godis, noe lesestoff el.l holder lenge for meg. det viser hvertfall att han bryr seg! diamanter er litt drøyt syns jeg.. men man stopper jo ikke dem som vil, for all del! til deg som hadde en mann som kom til å være like sliten etter fødselen; det er jo ingen unnskyldning;) han kan jo kjøpe gave lang tid i forveien;P hihi ingen holdbarhetsdato på diamanter;)
minlilleHelene Skrevet 1. mars 2010 #19 Skrevet 1. mars 2010 Jeg spurte kjæresten om han har hørt om at mamman får gave og det hadde han ikke.. Jeg tror ikke det blir noen gave og det er egentlig helt ok . Han spør hver dag : kan jeg hente noe til deg, skal jeg gå i butikken for deg, Hvis du ønsker fjernkontrollen kan jeg sikkert se på sport på pcen isteden eller massere deg om du har lyst til det. Han er bare verdens beste og barnet er en gave til oss begge. Så lenge han er den han er , er det gave i seg selv for meg;) uff så klisje jeg fikk dette tilå virke som hehe. termin 4 mars og gleder meg vildt;)
Granny Weatherwax Skrevet 2. mars 2010 #20 Skrevet 2. mars 2010 Jeg hintet kraftig frempå om dette da vi ventet førstemann, men var nok ikke tydelig nok - fikk en frottémorgenkåpe :-) (må innrømme at jeg lette litt i lommene etter en liten pakke) Han fikk mansjettknapper til finskjorta av meg. I mellomtiden giftet vi oss, og da fikk jeg alliansering med én stein i i morgengave, og da vi fikk nummer to, satte han inn enda en stein. Nå venter vi tredjemann, og da regner jeg med at jeg får en ny stein, slik at jeg har tre i ringen. Han fikk ikke gave av meg på fødsel nr to, og sikkert heller ikke på nr 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå