Gå til innhold

Vår vakre gutt har kommet til verden :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kl 14.38 ble gutten vår født, og jeg føler en ubeskrivelig lykke her jeg sitter med denne søte, gode skapningen. Forstår liksom ikke helt at han er min sønn. Tar nok litt tid før en sånn hendelse synker inn. :)

Vi har foreløpig ikke noe navn på gutten, men vi diskuterer for harde livet. :) Han veide 3720 gr og var 51 cm lang, og vi syns selvfølgelig han er verdens skjønneste.

Fødselen startet fredag morgen kl 6 med rier (hadde hatt maserier og 2 cm åpning i et par døgn først, men skjønte at dette var ordentlige rier da de var veeeeldig vonde). Dro til sykehuset med en gang, og slang meg ganske fort på lystgass-apparatet, hehe.. Den fungerte en god stund veldig godt, men jeg syns riene "tok litt av" etterhvert, og ba om epidural. Dessverre syns jeg ikke epiduralen virket noe særlig, og pressriene startet ganske kort tid etter epiduralen uansett, så hadde vel kanskje ikke trengt det. Men, men.. Følte jeg mistet kontrollen under pressriene, da jeg ikke fikk ordentlig til å presse som jeg skulle. Men plutselig kom han jo allikevel, så noe riktig gjorde jeg nok. Det var et fantastisk øyeblikk da alle smertene var vekk og lillegutt lå på magen min. Det ble mye tårer og hiksting en stund, og samboeren ble også helt blank i øynene og underleppa dirra litt. Hehe, og han gråter egentlig aldri.. :)

Alt i alt var denne fødselen en mye bedre opplevelse enn forrige fødsel, og den gikk også mye raskere. Jeg hadde også en helt super jordmor!

Nå skal vi bare nyte tiden med denne gode gutten, og en stolt storesøster på 9 år. Og jeg gleder meg til å ha min egen kropp tilbake igjen. :)

Lykke til til alle dere andre som snart skal få møte babyen deres, og kos dere masse alle som har født.

Dette er heeeeeelt fantastisk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere masse med gutten :o)

Høres ut som du har vært kjempeflink!!!!

Skrevet

Gratulerer!!! :D

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Gjest Mangebarnsmamma *høygravid*
Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer så masse;):)

Skrevet

Gratulerer så masse!:-)

Skrevet

Gratulerer så masse:-) Kos dere med den nyfødte gutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...