Gå til innhold

tidlig UL


mammo69

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Er det noen av dere som vet hvor langt på vi man må være for å få utvendig UL?

Kunne godt tenkt meg tidlig UL, men orker ikke tanken på innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste får vell utvendig etter uke tolv, men har hørt dem som har fått det tidligere også.

 

Var på innvendig UL for et par uker siden, gikk bare godt, det er ikke vondt i det hele tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL igår, 8+4. Fikk utvendig og kunne fint se en liten spire på 1,7cm og høre hjertefrekvensen på 182. Samboern min ble helt lyrisk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ hinta fram til legen min i dag om at æ ville ha tili ul, men hu sa at det gies kun om det er noe spesiellt.... så æ kjæm te å betal for en sjøl på en privatklinikk æ da... trudd man fikk tili ultralyd automatisk på sykehuset æ? æ fikk jo me førstemann for 6 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første ul som alle får tilbud om er i uke 17-18..

 

det virker som om det er veldig tilfeldig hva som skal til for å få tidlig ul før uke 17-18.. Jeg opplevde en MA i uke 10 i oktober, og får i dette svangerskapet god oppfølging.. bedre enn mange andre jeg hører om her inne som har slitt mye mer enn meg. Jeg var på ul hos gyn i går.. 7+4 og fikk se et hjerte som banket :) Skal tilbake til ny ul om 3 uker for å se at alt fortsatt er som det skal da.. :)

 

Litt kynisk sagt så tror jeg det kan hjelpe å si til fastlegen at man er ekstremt bekymret og at man ikke klarer å slappe av uten å vite..

 

alternativt kan man ta en ul privat.. koster gjerne rundt en 1000-lapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte på sykehuset og ta innvendig UL for 4-5 mnd. siden.

Da var jeg gravid utenfor livmoren, så det gjorde veldig vondt. Men tror ikke det hadde gjort noe vondt ellers. Er vel bare litt ubehagelig tenker jeg..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Innvendig UL er virkelig ikke ille. Jeg synes det var overaskende lite ubehagelig. Mye verre å ta en vanlig celleprøve synes jeg. Det er virkelig verdt det og anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul når jeg var 7+4 (etter mine beregn) og fikk da utvendig etter at legen ikke så bra nok på innvendig. Klumpen var da 10mm. tror det kommer litt ann på hvor rundt man er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe vondt nei med innvendi ul:)jeg skal også det om ca en uke pga 3 tidligere spontanaborter.har 2 friske jenter.er nå 7+6:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff jeg er visst litt pingle jeg, for jeg synes det var drit ubehagelig. ikke vondt, bare ekkelt ubehagelig!

og så var jeg overasket over at jeg skulle ta innvendig UL, trodde jeg skulle på sånn utvendig, så fikk litt sjokk!

var der i går, 6+4, men hverken legen eller overlegen kunne se embryo!!! så målte HCG i blodprøver og må tilbake i morgen for samme opplegg for å se om det er noe liv...

uff av meg, ikke så kult!

 

lurer på hva de gjør dersom de ikke finner tegn til liv i morgen? noen som vet? blir det utskrapning eller??? de sa at det var hormonendringer på livmorveggen,men ikke noe mer.

hm...

har ikke vondt, og ingen blødninger.

og ingen symptomer, bare 4 positive clearblue tester!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda Mixy...dette var ikke bra. Håper du bare er kortere på vei enn antatt...for ved 6+4 skulle du sett hjerteslag...

Hvis det er ille - at du virkelig har hatt en MA - vil jeg råde deg til å kreve utskrapning. Har skikkelig dårlig erfaring med medisinsk abort (tabletter) selv etter en MA i november... Samme har to av mine nære venninner, men vet jo at ikke alle synes det er like vondt... Men jeg ville følt der tryggere på sykehuset under narkose og oppvåkning under tilsyn.

 

Jeg håper den lille lever og at hcg-prøvene dine er stigende - at du bare er en uke kortere enn antatt! Krysser fingrene for deg!!!

XXX

 

Når det gjelder UL hadde jeg innvendig hos gynekolog både i uke 7+4 og 9+0. Forventer kanskje utvendig når jeg skal på sykehuset og ta en ny neste uke 10+1 og siden uke 12. Blir veldig tett fulgt opp etter 3SA og 1MA. Jeg synes ikke de innvendige er noe ubehagelige eller vonde...utvendig har jeg aldri rukket ennå...håper jeg kommer dit + i mål denne gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig dumt at jeg ikke leste innlegget ditt SUNSHINEBABY70 før nå. UL viste at det ikke var tegn til levedyktig liv. vært veldig trist og lei meg i dag, Tok en pille på sykehuset, og skal ta reste nå på søndag. Fader og, skulle ønske jeg hadde utforsket litt først. tatt utskrapning, Skjønner nå i ettertid at det hadde vært best....

 

jaja. har jo fått med meg oxynorm (morfin tabletter), så regner med at det går greit.....

yeay, happy weekend!

good news er at jeg har i fått i meg 2 manhattens da!

uff... vi skal prøve igjen om noen måneder.

 

rart det her, jeg hadde skikkelig intuisjon oom at dette ikke var riktig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry!

glemte helt å si lykke til videre og håper det blir et vakkert svangerskap!!

kanksje jeg havner i en terminklubb i 2011?!

t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeeeei så synd at det gikk slik....Uff og uff! Rart med den intuisjonen da...at du følte det ikke var riktig...

 

Det går nok greit med de tablettene også, jeg er nok litt ekstra ømfintlig kanskje, men jeg besvimte av smerte inne på badet...Våknet opp inni dusjhjørnet som jeg hadde revet løs fra festene i veggen i fallet...flaks det ikke knuste! Skjønte ingenting - og aner ikke hvor lenge jeg har ligget slik.

 

Jeg må si jeg synes det er ganske dårlig at sykehuset ikke opplyste om at en ikke skulle være alene i en slik situasjon... Jeg er enslig (donorbaby) og måtte ringe en venninne kl 04 og hun var hos meg til alt var ute ca 06.30, men jeg opplevde det som skikkelige åpningsrier, og langt vondere enn de "sterke menssmertene" de forespeilte meg på SUS.... Kastet opp og hadde rielignende smerter i ca 3 timer. Venninnen min var jevnlig på tlf med legevakt for de var i tvil om det burde sendes en ambulanse... Men - når alt kom gikk det relativt raskt tilbake til "sterke menssmerter".

 

Mener ikke å skremme deg med dette - har hørt andre klarer det helt fint!!! Men har som sagt også etpar venninner med vonde erfaringer av de tablettene. Nå har du jo satt det igang - flott du har gode smertestillende!!! Manhattans hørte heller ikke feil ut da....! Håper du har en flott og støttende mann som kan holde deg i hånda mens det står på - og så håper jeg at jeg er et unntak....

 

Trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...