Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jeg føler at jeg har grodd fast i livet... Mistet så mange kontakter, altså venninner.. Er i forhold, men vi er nesten aldri sosiale. Dvs mannen er med kompisene, men det er alltid uten damene, kan ikke slenge meg med der. Og de venninene jeg har er eneten single, eller så har de ikke noe sosialt som vi blir invitert på... Vært med moren min idag på restaurant, og hun skulle på fest i kveld.. De er veldig sosiale,og hun har en hel venninegjeng. Jeg er helt nedbrutt, av å høre alt det kjekke de finner på.. Såg en del venninnegjenger på restaurant, og jeg føler meg helt på bånn. Har alltid hatt et stort nettverk, men nå er jeg ikke med noen steder lenger. Det er så sårt... Har 3veldig gode venniner, pluss min søster. Men de kjenner ikke hverandre. Jeg er alltid med bare en av gangen.. Selvtilliten min er på bånn, alle har det bedre enn meg føles det som.. Og jeg som alltid har fått lett nye kontakter, har blitt helt innesluttet, tør ikke ta kontakt med noen, for jeg tenker jeg har ingenting å tilby. Før tenkte jeg motsatt... Hjelper ikke på at samboer er lite sosial av seg, liker seg best med gutta, og lite åpen for nye ... Jeg orker bare ikke mer....
Christine209 Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Er ikke samboren din sin oppgave å holde deg sosial vet du:)Tenk over hvor venninnegjengen din er blitt av? Skjedde det etter at du fikk deg samboer? Prøv å hint om du også kan bli med om venninnene dine skal noe med en gjeng. Du får invitere de 3 venninnene dine + søsteren din en kveld, er godt mulig de går overrens siden alle er gode venninner med deg. Ting blir ikke bedre om du ikke gjør en innsats selv. Slutt å syns så innmari synd på deg selv å gjør noe med saken! Meld deg på ett hobbykurs av noe slag, språkkurs, treningssenter ++++
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Enig med "1MA, gravid på nytt". Du må gjøre noe selv for å ha et sosialt liv. Så kom deg opp og ut. Finn på noe med de du kjenner og gjør noe for å få deg nye venner
Ugl@ Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Hei, kjenner meg litt igjen :-) Men man må selv ta tak, gjøre noe. Som å invitere venner, oppsøke sosiale aktiviteter, gjerne sammen med en eller flere venninner. Noen stor venninnegjeng har jeg ikke, og føler ikke behovet, men synes det er kjekt å treffe venninner når jeg har tid. Og jeg har blitt mye flinkere til å ringe, stikke innom, invitere og foreslå aktiviteter. I tillegg skal jeg begynne å trene, da trolig sammen med søsteren min.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 har samme problemet... og eg har virkelig tatt tak idet! innviterer "venniner" på besøk ofte,hver gang sider de " å så gøy det hørest ut, ja det må vi gjøre og så spør eg når det passer,ikke noe svar.... en anna "venninne" uten barn med mann: å ja vi har såååå lyst å komme og snakker om det hele tiden men vi er så frykelig travle.....vi må bare avtale en dag altså...eg spør hvilken dag passer det? ikke svar...dette gjentar seg... anna vennine: svarer ikke på meldinger heldigvis har eg 3 gode venner igjen,alle eldre enn meg:) men har mistet over halve venne gjengen min etter ungene kom...eg fikk barn tidlig og mine venner nyter framdeles singerlivet....trist når barn skal komme i veien for vennskap....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 eller eg kommer til deg onsdag kl 8..eg står klar med rundstikker og kakao...kl 10 ringer min gode vennine og sier at hun sovnet fra alt!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Føler jeg også har tatt tak i dette... Men nå orker jeg ikke mer... En helt forferdelig følelse å føle at jeg aldri kommer der jeg vil være sosialt sett. Er 31, så ikke lett å knytte nye kjennskap nå... Har bare lyst å grine jeg.. Orker ikke gå inn på facebook lenger heller, å se alt det kjekke andre har tilgang til, er jo helt nede etter å ha vært der å sett.. Vet dette høres helt sytete ut, men dette har blitt et stort problem, tenker på det hele tiden... Det overskygger livsgleden min til de grader... Prøver å sette pris på det jeg har, men jeg klarer bare fokusere på det jeg ikke har... HI...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Alderen din spiller da vel ingen rolle for hvor lett det er å bli kjent med andre mennesker! Det er iallfall HELT feil innstilling å ha og virker mer som en unnskyldning for å la være å gjøre noe med situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå