Gå til innhold

Vaske SAUESKINN før bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to stk, ett bleket hvitt og ett naturgult. Det naturgule står det faktisk vaskeanvisning på 30 * finvask på baksiden, men

-er det nødvendig å vaske sauskinnene før bruk? (i seng/ vugge, vogn og gulvkos)

-eventuelt: hvordan behandler dere vasken av sauskinn?

-tar de lang tid å tørke, og hvordan ungå sprekker på skinnet (baksiden)?

Takker for alt av erfaring som måtte dukke opp her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du trenger ikke vaske de før bruk. Saueskinnet lufter du og banker, og om det blir noe søl, gulp ol så vasker du det på 30 grader ullprogram.

Jeg vasker mitt og det ble ikke like fint etterpå, så så lenge du ikke trenger å vaske det, så ville jeg unngått det:)

Skrevet

Jeg har også hørt at du ikke trenger å vaske det før bruk, i hvert fall ikke de som er kjøpt på barneforretning. Jeg hørte at du bare trenger å lufte det og gjerne støvsuge det i tilfelle løse hår...

Skrevet

Trenger ikke å vaske det nei, men etterhvert kommer det til å bli tilsølt og vil trenge en vask. Vaskes på ullprogram og børstes etterpå, da blirdet like fint igjen:-)

Skrevet

Hjertelig hjertelig! Godt å høre at jeg slipper prosjekter rundt disse; har akkurat startet permen og har nok av andre ting å gjøre. Og med denne tunge kroppen så er det meste tidkrevende haha. Jeg får henge dem ut neste frostdag :)

Takker så masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...